-
Mayday
Hjälp, har köpt en ny XBOX v1.3 och ett X-ecuter 2.2 Lite chip. Lödning gick bra, vid uppstart stog det om cromwell o.s.v.
Fixade en skiva och flashade med X2_4977 256kb omgjort i komandotolken till 1024kb fil.
Flashning gick bra och boxen stängde av sig....
Nu får jag errorcode 16 hela tiden.
Går inte boota från superdisc, ingenting går.
Gröna "bloben" är det enda som kommer upp. Har jag "pajat" chipet eller?
Snälla någon,vad kan jag göra?????
m.v.h
Erik Bäckman
-
http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233
16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard
Skumt, DET felet borde du inte få om du gjort som du beskrivit. Enda anledningen skulle vara om du fått en mycket konstigt konfigurerad version av bioset.
Vad händer om du startar med chipet avstängt?
-
Stänger av chipet får samma resultat. Jag tror mig ana att anledningen är att jag stoppade i en ny HD på 120GB som suttit i en PC. Tänkte kanske lite fel, borde kanske förberett den först? Vad tror du. Ska jag prova med orginaldiscen först?
-
Det jag gjorde i kommando tolken var
copy /b X2_4977.bin + (samma 4 ggr) bios.bin
Flashningen gick hur bra som helst. Skulle kanske väntat med att stoppa i HD tills allt var klart.
-
Originally posted by ekke
Det jag gjorde i kommando tolken var
copy /b X2_4977.bin + (samma 4 ggr) bios.bin
Flashningen gick hur bra som helst. Skulle kanske väntat med att stoppa i HD tills allt var klart.
Jupp, i och med flashningen så vill boxen ställa klockan, för att kunna göra det måste den ha en orginaldash. Boota en gång med orginal hd, ställ klockan, slå av boxen men dra inte ur strömsladden, byt tillbaka till nya HD'n och boota på en superdisc ska du se att det går bättre.
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner