Har just installerat ett 2.2 lite plus och har bränt bios på en CD-RW. Men den vill bara inte känna av skivan när jag sätter i den. Vad finns det att göra då?
Har just installerat ett 2.2 lite plus och har bränt bios på en CD-RW. Men den vill bara inte känna av skivan när jag sätter i den. Vad finns det att göra då?
Vad har du för dvd-läsare i din xbox?
Det sitter en Thompson spelare i den. Har en 1.0:a.
Testa med ett annat fabrikat på CD-RW skivan.
Eller "offra" en CD-R istället...
The mind is like a parachute - it only works if it's open...
Thompson klarar inte CD-R!
Jag kan inte boota på min 700MB Maxell CD-RW men min 650MB HP funkar fint.
Vet inte om det är för att det är olika märken eller för att det är en 650MB skiva som det går bra...
Jag har iofs kört en CD-R på en Thompson för ett dygn sedan.. men jag kanske hade flyt att det funkade....
I vilket fall som helst, glöm inte bort att lägga med en "dummy" fil på sivan. Gärna en som är 160mb eller större, det blir lite lättare för xboxen att läsa bios filen då.
Läser detta dummyfil överallt. En avi fil på 200 meg kan den vara en dummy?
Då är du nog den enda som har en magisk Thompson... :-)Originally posted by BullHead
Jag har iofs kört en CD-R på en Thompson för ett dygn sedan.. men jag kanske hade flyt att det funkade....
I vilket fall som helst, glöm inte bort att lägga med en "dummy" fil på sivan. Gärna en som är 160mb eller större, det blir lite lättare för xboxen att läsa bios filen då.
Har testat med en 650 megs CD-RW nu också och det funkar ändå inte. Om jag bränner en DVD-RW kommer det att funka då?
La du dit en dummyfil oxå?
Japp, på lite över 200 meg. Vad är det som är felet. Det verkar vara ovanligt att det ska vara så svårt att känna av CD-skivan.
Jag har ju bara testat två cd-rw i min med Thomson dvd i.
En Maxell 700MB - Funkar inte
En HP 650MB - Funkar ALLTID
Visst kan du köra på en dvd-rw!
Har Sony CD-RW 650 Meg. Har köpt skivor för 200 nu(gick bara att köpa 5 pack på de där 650 megarna )Kan det verkligen vara märket på skivan som är skillnaden. Det låter lite otroligt tycker jag.
Absolut. Det är skillnad på skivor. Märks att du aldrig haft ett Ps2!
Det var ett jäkla tjafs med märken som funkade och inte hela tiden....
Se till att bränna sakta oxå. Ju saktare du bränner ju tydligare blir det bränt!!!
Satte i original hårdisken igen. Då funkade det att flasha biosen
Har alltid brännt mina SD på CD-R av märket MEMOREX, har intallerat SD på alla sorters DVD med denna CD-R skiva utan några större problem.
Det är inte min Thompson drive den sitter i en ny 1.4 som tillhör en arbetskamrat.....Originally posted by wmadoss
Då är du nog den enda som har en magisk Thompson... :-)
Själv så nöjer jag mig inte med annat än Samsung
Bookmarks