Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Slide-card

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Question Slide-card

    Någon som har prövat Slide-card?

    Lite info <a href="http://www.slide-card.com" target="_blank">http://www.slide-card.com</a>
    <a href="http://www.slide-card.com/learnmore.htm" target="_blank">http://www.slide-card.com/learnmore.htm</a>

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    22

    Post

    säkert fejk

    <small>[ 05 April 2003, 12:34: Meddelandet redigerat av: willmans ]</small>
    ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    ...jag trodde vi var överens om att swaptrick är lika inne som att lyssna på The Final Countdown med Europe...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>...jag trodde vi var överens om att swaptrick är lika inne som att lyssna på The Final Countdown med Europe...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">japp de är vi oxå, fast min kompis vill inte chipa sin ps2, för att han förlorar sin garanti.

    Fast jag får väll tjata på han mer att köpa messiah 2 pro

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av willmans:
    <strong>säkert fejk</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det tror inte jag.
    Men som du skrev innan så tror jag att det är kört med ps1 spel. Dom skriver iaf inget om att det ska funka.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sverige
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    för oss som bara vill kunna titta på DVD-backup filmer så verkar det ju bra.. 10 dollar är ju ingenting. Och framförallt : garantin försvinner inte.
    / Adde

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av cnt97:
    <strong>för oss som bara vill kunna titta på DVD-backup filmer så verkar det ju bra.. 10 dollar är ju ingenting. Och framförallt : garantin försvinner inte.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vad har det här med dvd backuper att göra?

    En dvd-backup har väl inget regionsskydd, borde starta direkt på vilken ps2 som helst...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sverige
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Så alla PS2:er kan läsa DVD-backuper UTAN chipmodning (förrutom spel?) ?...

    Kan man köra t.ex. PS2Reality DVD-R i en ickechippad PS2:a alltså?
    / Adde

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av cnt97:
    <strong>Så alla PS2:er kan läsa DVD-backuper UTAN chipmodning (förrutom spel?) ?...

    Kan man köra t.ex. PS2Reality DVD-R i en ickechippad PS2:a alltså?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, man kan inte köra ps2reality utan chip/swaptrick.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Läs lite mer om det först - det handlar bara om kniv-tricket igen:

    WHATS THE DEAL - HOW DOES IT WORK?
    The Slide-Card is a highly advanced piece of plastic. It is based on the "Knife Method" but as you can see, does'nt look anything like a knife. It is designed and sculped for just one purpose, and it will in no way harm your console system if used correctly. What is does, is actually very simply - it opens and closes the CD/DVD tray without the internal system of PlayStation2 ever knowing about it. Full color instructions are included with every Slice-Card package - and trust us - it is extremly easy, and requieres no technical knowledge to perform.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    22

    Post

    Jag har mailat dom och frågat:
    PSX funkar ej.
    Skivan kommer inte ut snurrandes.
    ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

  12. #12

    Post

    Detta chipet é igentligen bara perfekt för de som vill spela PS2 backup, och inget annat.

    Den stödjer heller inte DVD9 som jag anser vara den viktigaste funtkionen nu, moddar just nu mitt PS2 bara för Xenosaga, o inget annat.
    Inget här doh

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    68
    Respekt
    22

    Post

    alla ps2 bakuper måste du patch också ifall det är Ea spel och ps1 spel funkar inte alls

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Idag reparerade vi den första PS2:an som blivit förstörd pga slide-card....

    Inga ingrepp i maskinen? Nähä, vad kallar man det för när man måste SLITA BORT fronten på cd-luckan? Hur jävla snyggt är det?

    Och vad skall man göra när man ryckt släden ur läge? Då MÅSTE man sprätta sigillet och pussla ihop släden igen. Våra tekniker gör det på 1 minut, men de flesta behöver en hel del tid på sig första gången att lista ut exakt i vilket läge mekanismen skall vara innan man kan få till det igen...

    Från och med nu kommer vi ta 350 spänn för att rätta till detta fel, eller göra det på köpet om man är klok och låter oss installera Messiah 2 PRO eller DMS samtidigt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Post

    Slidecard = swap magic. ja det fungerar men du måste ha något sätt att öppna cd luckan utan att ps2an märker det. det finns flera gammla swap trick som jag inte rekomenderar eftersom det är jobbigt att utföra dem. neo2.2 eller rmod skulle fungera för dessa skivor. finns även nya skal som har en liten lucka på toppen så att man kan swappa skivorna som med gammla grå psx.

    komentar till hansis inlägg:

    jag håller med om att man inte ska använda gammla (eller uråldriga) swap tekniker. jag har själv ryckt bort släden, det var dock INTE svårt att sätta tillbaka den men man måste dock precis som du säger rycka bort garantie sealen. skulle vara spännande och se hur det går med d så kallade flip/top covers eftersom d skulle vara ett bra alternativ. <a href="http://www.ps2cover.com/" target="_blank">http://www.ps2cover.com/</a>

    <small>[ 12 May 2003, 22:10: Meddelandet redigerat av: Lynx ]</small>
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Snes super wild card
    By bompa in forum Fritt Forum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 21:32
  2. Super Wild Card
    By ZeMo in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 19:58
  3. GBA Flash Link + 128MB Flash Card
    By palten2000 in forum Gameboy hårdvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-16, 15:40
  4. Memory Card - Mega Memory 16MB
    By ninjasmurf in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-03-16, 04:00
  5. Memory Card Station?
    By Yaroze in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-03-05, 00:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •