Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: FTP, med X-ecuter 2 Lite

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden, GBG
    Respekt
    0

FTP, med X-ecuter 2 Lite

Nätverk!

(IP: 192.168.0.3)
    (Subnetmask: 255.255.255.0)
    (DefaultGateway: 192.168.0.1)

Nätverk är något av det krångligaste just nu! Att det bara inte kan Funka!

Grejen är den att IP-adress som (automatiskt) ska erhållas längst upp på "settings", är 0.0.0.0

Sedan kan man inte spara förändringarna. Eller spara går, men om man startar om enheten så återgår inställningarna till de det var innan, panik!!!

Jag använder en korsad kabel som ger en maximal överföringshastighet men vilket är lönlöst om inte nätverket funkar!

Undra vad som är fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sätt "static ip=yes" och glöm inte "exit+save" längst ner

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden, GBG
    Respekt
    0
    Om det ändå kunde vara så enkelt, det Du beskriver är något bland det första man gör. Jag tror problemet är djupare än så!

Jag har försökt trixa hit o dit med många alternativ som olika kombinationer av nätverk med och utan hub, olika adresser, nätverkskort, datorer, ftp-program, osv. plus att jag har läst hur många ?hjälp-forum?, instruktioner och manualer att jag snart skrotar boxen för jag är så jävla förbannad!

Så om Du har svaret skulle jag bli väldigt tacksam om Du lämna det till mig.

Och skriv gärna flera (tänkbara) svar!

Och är Det något Du behöver veta om boxen så fråga på!

Något annat förslag än ovan?
    Last edited by DiSEqC; 2003-10-11 at 13:04.

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Respekt
    23
    Du skriver att IP adressen ska erhållas automatiskt...
    Det betyder att du använder dig av en hub/switch med inbygd DHCP server eller har jag fel?

Om du använder dig av en hub/switch så ska du INTE använda dig av en korsat kabel. Korsad kabel används bara mellan 2st xboxar utan hub/switch.... eller om du kör direkt mellan pc och xbox utan hub/switch.
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden, GBG
    Respekt
    0

inga lovande resultat :(

.
    IP adressen ska erhållas automatiskt (om man nu gör allt rätt) oavsett om Du använder Dig av en hub eller ej. Det jag menar är att jag har prövat alla kombinationer av kopplingar mellan boxen och datorn, utan några lovande resultat.
    Last edited by DiSEqC; 2003-10-11 at 18:35.

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Respekt
    23

Re: inga lovande resultat :(

Originally posted by DiSEqC
    .
    IP adressen ska erhållas automatiskt (om man nu gör allt rätt) oavsett om Du använder Dig av en hub eller ej. Det jag menar är att jag har prövat alla kombinationer av kopplingar mellan boxen och datorn, utan några lovande resultat.
    Visst får du en IP adress automatiskt om du har en DHCP server inkopplad på samma nätverk. Annars får du knappa in den manuelt.

Testa med andra nätverks kablar, det kan ju vara fel på den du har.
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden, GBG
    Respekt
    0

Smart, men DHCP är verkligen CP!

Med och utan DHCP, med och utan Hub, med olika kablar, korsade och "vanliga". Inget funkar.

Om vi går tillbaka till det jag skrev först, längst upp. Så märker Du att jag nämnde något om att det inge går att spara.
    Detta är fortfarande ett problem.

När jag startar upp XBOX till "Evox Dash" och går in på "settings" så står "static IP = no". Jag kan ändra så att det blir "yes" sedan "save & exit". Men om jag startar upp XBOX på nytt så har "static IP" återgått till "no" (static IP=no). Detta resulterar till att IP adressen som vanligvis står under "Type ---- Static" (där "static" inte ens står!) är 0.0.0.0

Det är precis som att XBOX "loopar", dvs. att den har en slags standard inställning som den efter omstart återgår till!!!!

Jobbigt!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla att din evox.ini inte är skrivskyddad...hur man nu gör det när man inte kan ftp:a....prova t.ex. avalaunch som alternativ och ställ in den med en egen static ip.

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden, GBG
    Respekt
    0
    Jag blir kanske tvungen att byta Dashboard. Kan ju alltid pröva avalaunch.

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden, GBG
    Respekt
    0

Hej..

..
    Nu har det gått ett tag sedan jag skrev inläggen, men problemet kvarstår. Men lönen har kommit så jag begav mig till närmaste IT-shop och "hottade" upp min Box. Jag bytte original Hd (8GB) till en 120GB som (enligt affären) skulle ha de senaste programmen och dashboard.

Jag kom hem, lycklig, trode jag hade gjort ett bra köp, trode att FTP skulle fungera. Men när jag tryckte på Boxen så kom jag till det vanliga MS Dash. Okey tänkte jag det måste väll bara vara någon inställning någon stans som gör att EvoX inte körs, men vilken??

Så här är mitt problem. E det någon som har en ringaste idé om vad det kan bero på.. så skirv!

//DiSEqC

Liknande diskussioner

1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Hur uppdaterar man bios på en xbox med x-ecutor 2.0 Lite?
    By roine_johnsson in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 00:55
  3. Nån ftp med ps2 spel
    By thangil in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2003-07-01, 15:49
  4. Hjälp med xbox executer 2 lite problem
    By adbchsu in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 10:09
  5. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41

Bookmarks

Behörigheter