Jag har surfat runt på lite olika forum/hemsidor i veckan i jakt på den bästa cd-r skivan till ps2 backups och har kommit fram till 3 stycken olika skivor som har fått bra kritik, samt en 4:e som jag tror kan vara riktigt bra och som jag undrar om någon av er har använt vid något tillfälle.
Den första skivan är Verbatim CD Life Plus, den näms i många olika forum som den absolut bästa skivan men samtidigt har jag också sett inlägg/trådar där den inte har fungerat alltför bra. Kommentarer på detta?
BASF har jag också hört gott om, har någon av er testat den och vad tycker ni om den i så fall?
Sedan har jag kollat på två skivor med svart yta som verkar rätt intressanta. Den första är Memmorex skiva som lovordas borta på en annan modsida och som ska fungera väldigt bra.
Den andra skivan med svart yta är Traxdata, det är denna skiva jag inte hört något om, men om någon av er har testat den vore jag tacksam om du/ni kunde skriva ner en kommentar i den här tråden.
Detta är de fyra skivor som jag har fått intrycket av är de bästa. Har ni testat någon/några av dessa så skriv gärna ner era tankar om skivan.
Denna tråd skapade jag först och främst eftersom jag vet hur känslig ps2:ans laser är mot dålig media och vill därför inte utsätta den för detta. Jag försöker ta reda på den allra bästa skivan för att försöka förlänga maskinens livslängd så mycket som möjligt.
Bookmarks