Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Problem med chippad PSX

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Question Problem med chippad PSX

    När jag spelar FF9 så brukade ta lång tid för PSX:et att ladda när t.ex. en "spell" användes. Nu när jag såg slutat "hackade"(skippade,hoppade eller vad det nu kallas) musiken.
    Det finns inga repor på CD'n, och jag har testat en annan FF9 spel med samma resultat.
    När jag tog PSX:et till eran butik i Södermalm sa ni efter att ha testat den att det inte är något fel på den.....
    Eftersom det inte är något fel på spelet, måste det vara PSX:et som strular.
    Um, hjälp?

    P.S. FF9 spelet som jag har är original import.

    [This message has been edited by Siren (edited 28 October 2001).]

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Jaha...tack för hjälpen -____- *not*

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Som sagt, det är inte så mycket jag kan göra så jag själv inte sett/testat din playstation.

    Jag vet ej heller vem det var som testade den eller vilken information teknikern fick om problemet.

    En del fel kanske man inte ser direkt vid en "snabb" test. Och ibland så är det stört omöjligt för oss att återskapa samma fel som drabbar kunden hemma.

    Du är alltid välkommen tillbaka till butiken, vi låter gärna din playstation stå på över natten. Eventuellt fungerar spelet bättre om man ställer om laserstyrkan något. Men det kan lika gärna orsaka problem med andra spel.

    Ibland beter sig vissa spel eller filmer "konstigt" på vissa playstation/dvd-spelare. Detta kan bero på att en hel tillverkningsserie drabbats av något problem som gör att skivorna inte blir 100% perfekta.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Jag kan ju ta med spelet och PSX:et till butiken. Går det att fixa PSX:et om det verkligen är något fel på lasern(eller kanske något annat)?

    Jag har frågat andra som har den amrekianska FF9 spelet, och enligt dem var det inga problem med musiken på slutet. En hade dock problem med öppningsmusiken, vilket jag inte hade.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ta med spelet och din playstation till butiken. Be att få följa med in i verkstaden och visa teknikern hur felet yttrar sig.

    Då inte alla anställda ligger på samma nivå när det gäller felsökning av Playstation utöver "vanliga" problem bör du fråga efter Hansi, Alve eller Kristoffer.

    Övrig personal klarar av montering av chip osv utan problem, men jobbar huvudsakligen med orderhantering, inköp osv.

    Är det så att det tar mer än ett par minuter innan felet yttrar sig kan vi låta den stå på några timmar så kan du komma in lite senare och visa hur felen yttrar sig.

    De enda någorlunda överkomliga åtgärder vi kan göra är att rengöra lasern och ställa upp laserstyrkan ett snäpp vilket kostar 350:-. Skall lasern bytas kostar det 850:- vilket innebär att du kanske skall sälja din PSX och köpa en ny istället.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Hmm...eftersom problemet med musiken inträffar vid slutet måste man först göra slut på sista bossen plus se på slutet, vilket tar ca. 40-60 min...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om det tar 60 minuter att testa mellan varje laserinställning är det kanske inte värt att hålla på med den, speciellt om det bara är en scen i ett enda spel. :-)

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. problem med psx 8meg till ps2
    By usm76 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-14, 16:46
  2. psX
    By pege63 in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 13:56
  3. Problem med chippet efter moddning av PSX Care
    By Allan in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 13:31
  4. Problem med Neo4 och PSX spel.
    By Antic in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 18:42
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •