Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Svar... blinkande box ,samt bios

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Wink Svar... blinkande box ,samt bios

    Om ni har problem med en grönblinkande eller grön/röd blinkande Xbox så är det kontaktproblem mellan chip och moderkort, (har själv råkat ut för båda varianterna). Detta kan hända trots att det lyser grönt (fungerande chip) på det externa kortet.

    Jag löste detta genom att slipa på stiften (samtliga) med plånet från en tändsticksask och därefter montera det med DVD:n och hdd:n monterad men tagna till sidan för att komma åt chipplatsen.(man lägger helas tycket med drivarna snett upp åt höger). håll fast chippet med fingrarna och starta boxen för att se om det är som det ska dra sedan fast chipet hårt och då menar jag HÅRT. (Chipgodset är tjockt) Men använd vanligt bondförnuft det är trots allt elektronikprylar..

    Jag själv använder Evox M7 och det fungerar alldeles utmärkt. Det kan dock vara svårt att veta om chipet är rätt flashat då detta bios är identiskt med Microsofts eget. Det kan man fixa med hjälp av programmet XbTool. Med XbTool kan man ändra färgen på biosets grafiska gränsnitt D:V:S man gan göra X:et Rött textetn blå och så vidare... med detta modiferade bioset flashat i bixen är det betydkigt lättare att se om allt är som det ska innan den fortsatta installationen.

    Hoppas att detta har rätat ut lite frågetecken..... och lycka till med moddandet. DVDpilot

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    22
    det var mitt problem också. Stiften låg inte i xD0. lite pill, en stark lampa och ett par ögon fixade det...
    nu är det superdisc som gäller... fas 2...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Same same but different. Har inga problem vid uppstart med blinkande lampor eller så, men däremot vill inte klockan behålla sin inställning.
    När man ska ladda MSdash första gången så vill det gärna låsa sig. Startar om, ställer klockan och allt funkar som det ska. Är det fortfarande problem med jord?
    Kör med xecuter2 4977 blå. SD 3.6. Återställt C o E från org. disken.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det är troligt att du har kontaktproblem.. chipet är kinkit vad gällande d0 anslutningen, trots att de är spetsslipade. Pröva som sagt tidigare med att starta boxen samtidigt som du håller fast chipet med fingrarna pröva att justera tills alternativt bios startar. Har boxens klocka ställts in och strömen inte brutits borde inte du inte få "frågan" vid ny uppstart.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Får boxen att boota på xbit utan problem nu.

    Det här med klockan var "skit bakom ratten"

    Men att det låser sig lite när den känner för är irriterande.
    Kan det oxå bero på d0 eller är det problem med EvoX?
    Hängningarna kommer i regel när man startar nåt app eller dash.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Med största sanorlikhet är det bioset.. pröva evox M7 (254kB), fungerar perfekt för mig, rekommenderas...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nope, det är inte bioset. Samma visa oavsett vilket bios man testar.

    Jaja får ta och justera d0 tills det blir hål på MB. =(
    För trycker man lätt med tummen på xbitten vid d0 så hänger sig burken inte. Det är just när man startar apps som det händer. Har man väl fått igång de så är det lugnt.

    Vad tar psxcare för att löda fast kortet tro? Känner mig inte manad att börja pillra med sånt själv.

    Hur lyckas ni andra få bra kontakt utan att löda? Skrapar ni på d0?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    22
    stark lampa för att se om pin ligger i xD0 sen tryck hur mycket du orkar och skruva fast det....

    Så fick jag det fungera (men vågar inte flytta på boxen )

    Jag ska nog också löda så småningom...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Äntligen!

    Uppgraderade till EvolutionX Build 3921. Funkar som en dröm.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    22
    jag har samma problem med kompisens xbox. xbox blinkar rött grönt. dvs chip ligger inte bra på MK.
    jag ser att xd0 ligger rätt men den andra pin hamnar inte i ngn hål. den är t.o.m lååångt i från ngn hål...
    min funkar som det ska så vågar inte öppna den och kolla

    hjälp

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by Blex
    jag har samma problem med kompisens xbox. xbox blinkar rött grönt. dvs chip ligger inte bra på MK.
    jag ser att xd0 ligger rätt men den andra pin hamnar inte i ngn hål. den är t.o.m lååångt i från ngn hål...
    min funkar som det ska så vågar inte öppna den och kolla

    hjälp
    Det är två d0 pins eftersom hålet sitter olika på olika boxar. Därför ska bara ena ha kontakt!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hansi, vilken utav pinsen är det som ska ha kontakt med d0?
    alltså vilken utav dom två.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by RallyJim
    Hansi, vilken utav pinsen är det som ska ha kontakt med d0?
    alltså vilken utav dom två.
    Det som passar...jag har för mig ett det blir det vänstra stiftet på gamla boxar och det högra på de nyare.

Liknande diskussioner

  1. hur löda på en box med 1.5 bios
    By Blex in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 17:45
  2. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:55
  3. Blinkande Xbox trots lödning
    By Rodex in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 12:02
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 14:52
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-07, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •