Om ni har problem med en grönblinkande eller grön/röd blinkande Xbox så är det kontaktproblem mellan chip och moderkort, (har själv råkat ut för båda varianterna). Detta kan hända trots att det lyser grönt (fungerande chip) på det externa kortet.
Jag löste detta genom att slipa på stiften (samtliga) med plånet från en tändsticksask och därefter montera det med DVD:n och hdd:n monterad men tagna till sidan för att komma åt chipplatsen.(man lägger helas tycket med drivarna snett upp åt höger). håll fast chippet med fingrarna och starta boxen för att se om det är som det ska dra sedan fast chipet hårt och då menar jag HÅRT. (Chipgodset är tjockt) Men använd vanligt bondförnuft det är trots allt elektronikprylar..
Jag själv använder Evox M7 och det fungerar alldeles utmärkt. Det kan dock vara svårt att veta om chipet är rätt flashat då detta bios är identiskt med Microsofts eget. Det kan man fixa med hjälp av programmet XbTool. Med XbTool kan man ändra färgen på biosets grafiska gränsnitt D:V:S man gan göra X:et Rött textetn blå och så vidare... med detta modiferade bioset flashat i bixen är det betydkigt lättare att se om allt är som det ska innan den fortsatta installationen.
Hoppas att detta har rätat ut lite frågetecken..... och lycka till med moddandet. DVDpilot
Bookmarks