Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 139

Diskussion: Gamecube kan starta nerladdade spel!

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Är det någon Multi-X chip på G till gamecuben ??

    Sitter och väntar på ett sådant så man kan t.ex. ansluta en vanlig dvdspelare till kuben och spela spelen den vägen...

    Någon som vet ?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Bara det släpps något chip för gamecuben så ska man nog inte behöva en vanlig dvd-spelare kopplad till den, det finns minidvd-r att köpa (såg dom på priser runt 25 spänn styck på någon engelsk webbsite) så man bör kunna bränna spel själv på sådana skivor (om ett chip släpps dvs).
    Hoppas att dom fixar det snart dock...

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi får leverans av gamecube bredbandsadaptrarna under eftermiddagen idag.

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Originally posted by Dave.Lister
    Om du vill köra direkt mellan datorn och gcn då måste det vara en såkallad crossover-tp-kabel (vet faktiskt inte 100% vad den heter på svenska men sådana speciella tp-kablar brukar väl också kallas patch-kablar har jag för mig?).
    Det går annars att koppla in pcn och gcn i en hub/switch och få det att funka fast för enklast möjliga lösning så bör man koppla direkt mellan datorn pch gcn (jag köpte ett extra nätverkskort bara för det).
    dåså då borde det vara vanlig korsad tp
    det är sådana man använder mellan 2 pc

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    kan ni förklara litte närmare hur man gör?

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by Dr.HoJa
    kan ni förklara litte närmare hur man gör?
    Gör vad för något?

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag hitta inforamtion på en annan sida om det.
    med bilder och grejs så det va lättare att förstå

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Alltså jag har försökt testa massa spel, tex FZero - Wario World - MonkeyBall2 osv... men varenda spel hackar.
    Spelen flyter relativt bra, förutom de små hacken som kommer mellan jämna mellanrum. Och det hjälper ingenting att ändra på delay/freq, de där hacken är ju fortfarande kvar.

    Är det någon som kör spel utan hack, större delen av tiden? Kanske bara är att loadern är rätt ny, men ändå.

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by treqie
    Alltså jag har försökt testa massa spel, tex FZero - Wario World - MonkeyBall2 osv... men varenda spel hackar.
    Spelen flyter relativt bra, förutom de små hacken som kommer mellan jämna mellanrum. Och det hjälper ingenting att ändra på delay/freq, de där hacken är ju fortfarande kvar.

    Är det någon som kör spel utan hack, större delen av tiden? Kanske bara är att loadern är rätt ny, men ändå.
    10Mbit är för långsamt, därför hackar det tills någon lyckas få loadern att få upp nätverksadaptern till 100Mbit (men det blir max c:a 25mbit eftersom det är maxhastigheten på den serieport adaptern monteras på)

    Stänger man av all bakgrundsmusik i de spel där det går så blir det bättre.

    Vill man slippa mekka med delay/freq och få optimal prestanda som det är nu så kan man begränsa sitt nätverkskort i pc:n till 10mbit halv duplex eller helt enkelt använda en 10mbit hub (inte switch).

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Originally posted by Hansi
    10Mbit är för långsamt, därför hackar det tills någon lyckas få loadern att få upp nätverksadaptern till 100Mbit (men det blir max c:a 25mbit eftersom det är maxhastigheten på den serieport adaptern monteras på)

    Stänger man av all bakgrundsmusik i de spel där det går så blir det bättre.

    Vill man slippa mekka med delay/freq och få optimal prestanda som det är nu så kan man begränsa sitt nätverkskort i pc:n till 10mbit halv duplex eller helt enkelt använda en 10mbit hub (inte switch).
    Ja, det är PSO som vill köra 10mbit va? eller nåt. Varför gör man en 100mbit BBA till en port som bara har 25mbit.. låter ju absurt.

    Och hur många spel stöder det? noll? :P

    Men delay/freq måste man väl greja med även om man har halv duplex 10mbit?

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by treqie
    Ja, det är PSO som vill köra 10mbit va? eller nåt. Varför gör man en 100mbit BBA till en port som bara har 25mbit.. låter ju absurt.

    Och hur många spel stöder det? noll? :P

    Men delay/freq måste man väl greja med även om man har halv duplex 10mbit?
    Eftersom spelen ändå måste anpassas till en hastighet som man kan anse vara "normal" och alla bredbandsanvändare har tillgång till så är redan 10Mbit overkill. Spelen lär väl klara sig med 128-256Kbit. Att adaptern är 100Mbit är väl för att göra den mer kompatibel med olika nätverk, sedan spelar det ju inte så stor roll om datan inte sprutar fortare än 25mbit.

    Delay osv måste man använda så att inte pc:n sprutar ut data i 100Mbit när kuben bara kan ta emot 10Mbit, enligt uppgifter jag sett på nätet men inte kollat själv så behövs inte dessa om även datorn kör 10Mbit HALV duplex.

    Har man en switch/korsad kabel så blir det lätt FULL duplex. Använder man en hub så blir det alltid halv duplex.

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    hur mkt cacheminne finns det på gamecuben? borde man inte kunna lagra in musiken där innan istället för att streama den från datorn.
    eller borde inte dom som rippar spelen kunna sampla ner kvaliten på ljudet så att det blir bättre prestanda?

  13. #43
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Exclamation ngc

    Hej!
    Bootdisken som finns på nätet (bootdisc2.0) som i readmen säger att den kan boota upp cd-r (mini) spel, alltså små lr mkt rippade. Det är också en guide till den där det står hur man tippar osv. Tänkte köpa ett gäng mini cd-r och bränna ut ett par demos och skicka till en kompis. Har inte hittat någon info om boodcdn någonstans!
    Någon som testat den eller vet något om den?

    Och en fråga till alla er som provat att köra via pso-bba.
    Är det spelbart? På en del låter det som att det hackar hela tiden och en del lite grann. Någon som kan beskriva lite mer noggrant?
    Vore jätte snällt!

    Får en ngc av flickvännen i julklapp (rätt säker =) så jag tänkte få klämm på allt med backups innan jul så allt är klart tills jag får den!
    Men utvecklingen går ju så fort så jag får hoppas på bättre lösningar!

    Mvh Kim


    ps. drygt ett år sen min senaste post =/
    ^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Den funkar inte alls..............

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Många spel är helt klart spelbara om man står ut med knappt märkbara småhack ibland (varierar från spel till spel hur bra/dåligt dom går att spela)

  16. #46
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Kinna
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Fick min BBA idag och PSO... grejjen var bara den att jag inte fick igång nått spel, det längsta jag kom var att få igång animal crossing loadern men så fort man trycker på start så händer ingenting.
    inga prickar pluppar fram eller någonting.

    Antar att det kanske har med att göra att mitt nätverk spottar ur sej en massa information som bredbandsadaptern inte klarar av att ta emot så jag har funderat på om man skulle kunna ställa om någonstans så att nätverkskortet i datorn skickar i 10mbit istället för 100.

    vet möjligtvis du Hansi hur man ställer in det på det sättet i windows xp? :\

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by TraZer
    Fick min BBA idag och PSO... grejjen var bara den att jag inte fick igång nått spel, det längsta jag kom var att få igång animal crossing loadern men så fort man trycker på start så händer ingenting.
    inga prickar pluppar fram eller någonting.

    Antar att det kanske har med att göra att mitt nätverk spottar ur sej en massa information som bredbandsadaptern inte klarar av att ta emot så jag har funderat på om man skulle kunna ställa om någonstans så att nätverkskortet i datorn skickar i 10mbit istället för 100.

    vet möjligtvis du Hansi hur man ställer in det på det sättet i windows xp? :\
    Du har inte ställt in din dators och/eller gamecubes ip-adress exakt efter instruktionerna. IP-adressen du måste ha på din dator är hårdkodad i animal crossing loadern, så har du inte brytt dig om att följa det som står guiden så får du skylla dig själv om det inte kommer några prickar...

  18. #48
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Kinna
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    givetvis har jag följt instruktionerna i guiden så korrekt det bara går annars hade jag inte ställt den här frågan.
    ip adresserna är rätt inställda så den saken är det inget fel på... jag har iof en switch i nätverket och ingen korskopplad kabel direkt in i bba'n ifall det skulle vara det som var problemet :P

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Testa köra ganska hög delay (runt 30) och Frequency på runt 16.
    (Om du nu inte redan testat det då förstås)
    Jag kör iofs med ett separat nätverkskort för att gcn ska vara direkt kopplad till pcn, men om jag inte kör delay 30 och frequency 16 så blir det inget (den tar emot loadern och när jag trycker på start så händer absolut inget)

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    bamecube spel dvd

    kan man på nått sätt bygga om din gamecube om man ska spela brännda dvd på consolen eller behövs inte det?

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Finns inget sätt att spela brända spel på den ännu (inga chip ute) men det bör dyka upp inom en snar framtid...

  22. #52
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Kinna
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Fick PSO tricket att fungera när jag pillade lite med delay och freq... höll på en hel kväll men enda inställningen jag fick att fungera med de spel jag har gick rätt slött... var inte ens spelbart för fem öre... men tack iallafall för tippset Dave.Lister
    Tur att det finns någon här som kan ge ett "seriöst" svar på min fråga.

    Igår bytte jag däremot till ett 10mbits nätverkskort som jag fick låna av en kompis... behövde varken ändra på freq eller delay utan det fungerade riktigt bra ändå!
    Så ha det i tanken Hansi ifall någon skulle råka ut för samma problem som mej

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by TraZer
    Fick PSO tricket att fungera när jag pillade lite med delay och freq... höll på en hel kväll men enda inställningen jag fick att fungera med de spel jag har gick rätt slött... var inte ens spelbart för fem öre... men tack iallafall för tippset Dave.Lister
    Tur att det finns någon här som kan ge ett "seriöst" svar på min fråga.

    Igår bytte jag däremot till ett 10mbits nätverkskort som jag fick låna av en kompis... behövde varken ändra på freq eller delay utan det fungerade riktigt bra ändå!
    Så ha det i tanken Hansi ifall någon skulle råka ut för samma problem som mej
    Tack för det, jag trodde jag hade tipsat om att använda 10mbit nätverkskort eller en 10mbit hub (för att tvinga kortet att använda 10mbit halv duplex) i denna tråd, men det måste ha varit någonannanstans.

  24. #54
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Kinna
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    ok visst du skrev det i denna tråden men det var fortfarande inte svaret på min fråga jag ställde tidigare.

    du skrev:
    "Vill man slippa mekka med delay/freq och få optimal prestanda som det är nu så kan man begränsa sitt nätverkskort i pc:n till 10mbit halv duplex"
    jag frågade:
    Antar att det kanske har med att göra att mitt nätverk spottar ur sej en massa information som bredbandsadaptern inte klarar av att ta emot så jag har funderat på om man skulle kunna ställa om någonstans så att nätverkskortet i datorn skickar i 10mbit istället för 100.

    vet möjligtvis du Hansi hur man ställer in det på det sättet i windows xp? :\
    jag är fortfarande intresserad av hur man ställer in kortet så att det skickar i 10mbit istället för 100 utan att mekka med delay/freq

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by TraZer
    ok visst du skrev det i denna tråden men det var fortfarande inte svaret på min fråga jag ställde tidigare.

    du skrev:


    jag frågade:


    jag är fortfarande intresserad av hur man ställer in kortet så att det skickar i 10mbit istället för 100 utan att mekka med delay/freq
    Den funktionen ligger isåfall i nätverkskortets drivrutin. Jag använder inte Windows XP, men i Windows 2000 gör jag såhär för att komma åt inställningarna:

    Högerklicka My Network Places, välj properties
    Högerklicka Local Area Connection, välj properties
    Dör det står "Connect using:" och sedan namnet på nätverkskortet klickar jag på "configure"
    Sedan klickar jag på "Advanced" och får upp en lista på inställningar. De inställningar som dyker upp här är olika på olika kort/drivrutiner. På mitt 3com kort finns valet "Media Type", där kan jag ställa in om jag vill köra automatiskt eller låsa till 10 mbit, 100mbit, halv eller full duplex.

  26. #56
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Exakt samma sak fungerar i xp.
    Ska man ha full lr halv duplex?

    Hansi, jag funderar på att vänta med att köpa ngc ifall det kommer ut något chip, för jag antar att ni gör iordning ett paket då?

    Vet någon hur det ser ut på chip fronten?


    Mvh kim
    ^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Motala, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Jahoo... humm..

    Humm humm.. nu har man ju då pillat med lite allt möjligt här.. jo star fox går igång fast introvideon laggar som bara den.. men sen då.. jo jag vill ju se om spelet lagga lika mycket då.. fast humm.. Creating a Star Fox Adventures game file. ...humm.. den fastnar där.. :S.. Lästa på nätet.. ska bara ta upp 3 block å ja har ju 12block ledit.. å det ska ju inte spela nån roll att de är NTSC.. ska ju fungera med minneskortet endå.. (Har gjort det när jag kört med freeloadern iaf..)...

    Hilfe.. någon som haft nått sån problem???.. Eller e de mitt spel som är knas??..

    Aja.. trevligt tråd annars.. =)

  28. #58
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Motala, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    ..kom på en sak som kunde göra det.. hoppas...

    Aja.. jag har funderat lite nu å om jag inte fattat fel så kör den ju över en loader på minneskortet som är där.. men det gör den ju varje gång för så fort jag kollar så har jag ju 12 block ledigt om inte de systemet räknar annorlunda..

    Min tanke var iaf hur många block den tar upp å ifall det kan vara så att jag har för lite block för att det ska kunna fungera bra.. humm.. aja.. märker jag sen när mitt 64mb minnes kort kommer någon gång.. temporarily out of stock..

    Hoppas någon kan hjälpa med det här...

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Loadern laddas enbart in i gamecubens minne (för dol-filen som den skickar över är 600-700k, och det skulle definitivt inte rymmas på mitt lilla 59blocks minneskort med tanke på att det minnes kortet bara rymmer 4 mbit/512kbyte)
    StarFox Adventures går inte att köra med minneskort öht i nuvarande versioner av loaders, så därmed kan du inte spara alls.
    Det finns en kompabilitetslista för gamecube-releaser här .
    Om det inte står något på själva listan så får man leta lite i forumet som hör till (länken till det står överst på den där sidan).

  30. #60
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Motala, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Aha.. tackar tackar!!.. Bara att försöka få hem lite andra spel då som är kompatibla.. humm humm.. =).. Men men.. hade ju vart trevligt att få det att fungera någon gång sen =)..

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 11:35
  2. Kan fortfarande inte starta med originalbios
    By nathorst in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 08:54
  3. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  4. min ps2a kan ej läsa dvd spel
    By aCE1 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 01:19
  5. GAMECUBE
    By kidflew in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 19:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •