Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 139

Diskussion: Gamecube kan starta nerladdade spel!

  1. #61
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Unhappy var finns dom ???

    heheh fick zelda att funka igår på gc ... skitfränt ... men nu undrar jag om du vet av någon väldigt bra Direct connect ++ (DC++) hubb med mycket Gamecube spel att ladda ned


    en väldigt glad person

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    http://www.max************/?mode=comments&newsid=1090

    Där hittar ni guid med bilder om ni nu skulle behöva =)

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10
    Hehu. Jag föredrar att köpa spelen till humana priser i Sverige.

    Ett bra program att använda med PSOLoader är GCS. Så man kan föra över filer från minneskortet till datan. Eller göra en backup bara (som jag föredrar).
    Soldiers of Mist

  4. #64
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Måste man vara en "betal" medlem för att kunna göra de inställningar i PSO?

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Nej, dom enda inställningar du gör har bara med vad för ipadresser bredbandsadaptern använder för att ansluta till nätverket (dvs egen ip, routeradress, nameserveradress osv)

  6. #66
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Ok låter bra, ingen som har någon sida där det står lite mer ingående om annan metod att spela nerladdade spel eller dylikt?

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Annan metod att spela nerladdade spel? Det där är den enda metoden som existerar för att man ska kunna spela nerladdade spel för tillfället...

  8. #68
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Okej=/ , Hittar ingen alls på dc eller dylikt som man kan ladda ner gc spel utav, någon som vet nån Hubb på dc där det finns gc spel?

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Titta på www.suprnova.org så blir du nog glad.

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Kommer inte in på sidan.. eller jo kommer in ibland då är det en vit sida med lite reklma på bara..

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hmmm... Sitter du på Bredband?

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Yes , 0.5mbit, sidan är seg märker jag, börjar komma fram lit elänkar nu osv=P. Vad exakt finns på sidan?

  13. #73
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Aha, du sitter bara på 0,5 mbit lina.... Inte bra! :P Det finns lite allt möjligt men framför allt så finns det mängder med gc-spel.. Du blir nog inte besviken om jag säger så...!

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    0.5 mbit bör räcka för att komma in på en hemsida=P hehe..

    Är det på hemsida FPSLIST man kan tanka allt eller?..
    du vet ingen hubb eller någon "bättre" hemsida att tanka ifrån?

  15. #75
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nej, 0,5 mbit är rikigt segt! :P Nope, har inte letat för suprnova funkar fint för mig! Testa igen imorgon... Då släpper dom nog in dig! :P

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Går lite snabbare nu, har hittat till gc spelen, hur zippar jga upprar.torrent filer sen då=P?

  17. #77
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Däremot får jag bara hem 31 kb stora torrent filer när jag försöker tnaka hem spelen=/

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by Cubepro
    Däremot får jag bara hem 31 kb stora torrent filer när jag försöker tnaka hem spelen=/
    Installera bittorrent och öppna någon av filerna, då börjar du ladda hem den/de riktiga filerna från andra som laddad ner mer än du hunnit med.

    Sedan kommer folk börja ladda från din dator allteftersom du får ner mer av filerna.

    Det är så bittorrent fungerar, alla hjälps åt att sprida filerna eftersom det är omöjligt att ha direkt access till stora populära filer från en enda server.

    För att vara artig så låter man bittorrent vara igång ett par dagar även efter att man fått hem 100%.

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Aha, så jag ska installera programmet bittorrent och sedan öppna någon utav filerna?
    Last edited by Cubepro; 2003-12-14 at 11:35.

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Originally posted by Cubepro
    Aha, så jag ska installera programmet bittorrent och sedan öppna någon utav filerna?
    Japp
    Och sen kan du hoppas att det finns nog med folk som har sina bittorrentklienter igång med filen/filerna i fråga utdelade så att det går att ladda ner i sin helhet...

  21. #81
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    hej.. finns det inga chip till gamecube för isf äre ju smidigare

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Nej, det finns inga chip ute (och om du hade läst denna tråden helt hade du sluppit fråga för det har redan nämts tidigare...)

  23. #83
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    ok.. då får jag fixa spelet och sladden.. om du lovar att det funkar bra dvs?

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Det beror från spel till spel, finns kompabilitetslista på nätet.
    En del spel funkar perfekt utan minsta problem, dock har dom flesta hack i ljudet när spelen ska streama musik/ljud. Finns en del spel som inte funkar alls också.

  25. #85
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    asså jag fattar inte en sak.. vad äre som laddas.. om man har en img fil så kanske det räcker med att man mountar den med deamon? och sen laddas 14mb i taget eller?

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Spelen är runt 1-1.4gig för det mesta, och nuvarande loaders klarar inte av att fixa till så att datan laddas i nog snabb fart över nätverkskabeln för att spelet ska gå i samma hastighet som gamecuben normalt läser från sina minidvds.

  27. #87
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    ok.. men du tror att kommande loaders kommer klara det? om man bara har 10mbit nätver kanske inte det räcker?

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Frågan är om det kommer att fixas i framtida loaders?
    Phantasy Star Online låster ju bredbandsadaptern på 10mbit, så maxfarten är 1.2meg/sec för tillfället, dock tror jag inte att loadern som streamar spelets data kör i den hastigheten. Så det kommer förmodligen att förbättras bara någon tar sig tid och gör en ny loader (eftersom grinollarna som gjorde dom tidigare loaderserna lade av efter att någon snott ett rippningsprogram från dom).
    Inte grinar dom när dom hjälper folk att köra "snodda" spel däremot.
    Verkar som om Cubesoft-gänget har lite mera vett i skallen iallafall, får väl hoppas att dom fixar en bättre loader. I annat fall får man väl vänta tills det kommer något chip eller liknande lösning (typ extern enhet som man kör spelen ifrån eller nåt).

  29. #89
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Streaming

    Det enda "felet" jag har stött på med den här typen av bootning på gamecuben är att ljudet laggar. Jag ser dock det här mer som en form av "speltestning" för att se om spelet är värt att köpa man kan ju inte få allt gratis här i livet =) och nuförtin så är ju tyvärr inte så många spel värda att köpa så det är ju alltid bra att få en överblick...

    Jag streamar iaf från en

    P4 2,4ghz
    1024mb DDR

    Har ett extra nätverkskort i som jag kopplat till en hub

    har aldrig pillat med delay / freq

    fick igång skiten på en gång, laggar väl kanske till någon gång ibland, men det är helt klart spelbart =)

    och loadern är väl än sålänge i betastadiet så det är väl bara en tidsfråga innan ljudet också funkar som det ska... med nån form av caching eller nått...

  30. #90
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ni som funderar på möjligheten att bränna spel till gamecube...

    Jag har hört att minidvd skivorna till gamecube läses åt motsatt håll än vanliga dvd skivor gör och det borde göra egenhändigt brända backupper omöjliga att ladda i en gamecube ändå... har något hört någonting om detta?

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 11:35
  2. Kan fortfarande inte starta med originalbios
    By nathorst in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 08:54
  3. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  4. min ps2a kan ej läsa dvd spel
    By aCE1 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 01:19
  5. GAMECUBE
    By kidflew in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 19:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •