Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp att låsa Hårddisk

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Exclamation Hjälp att låsa Hårddisk

Min XBOX bootar inte, felkod 05. Jag har kollat i datorn och disken är inte låst. Vad jag tolkar så måste disken låsas för att funka i xboxen, hur kan man göra det enklast? Xboxen bootar inte från CD/DVD:n, har testat med Eject och power/on inget fungerar. Finns det kanske något PC-program för detta? Jag tror att boxen är omflashad med Superdisc 3.1, det var då allt började. Vad göra?????

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du skall låsa hd med Config Magic som finns på SD3.6 el ladda ner fr nätet och FTP över till APPS på xboxen.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by pege63
    Du skall låsa hd med Config Magic som finns på SD3.6 el ladda ner fr nätet och FTP över till APPS på xboxen.
    Och hur skall han göra det om han inte kan boota från cd??

Uppenbarligen har ju hans chip slutat fungera, eftersom en modifierad xbox inte har några som helst problem med olåsta hårddiskar.

Så det är alltså inget problem alls med hårddisken, du har ett problem med ditt chip.

Om du får chippet att fungera behöver inte hårddisken vara låst. Och chippet måste fungera för att du skall kunna köra config magic för att låsa hårddisken.

Alternativt måste du någon gång ha gjort backup på xboxens "eprom" och kopierat informationen till din pc. Isåfall kan man hitta den rätta koden där och låsa hårddisken med ett pcbaserat verktyg.

Du kan inte hitta på någon "egen kod", det måste vara exakt den kod boxen försöker använda för att låsa upp hårddisken.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Oki kan vara 2 förklaringar ngn löddning har lossnat och är HD upplåst kan man inte boota på orginalbios därav felkoden, kolla d0.

En annan förklaring kan vara att man löddat sönder d0 punkten råkat nudda med löddkolven på d0 så att löddet lossnat, samma felkod.

Vad jag gjorde då var att sätta ihop två bioser till en 1024k, så att man fick orgbios på bank1 & X4979 på bank 2.

Det har varit dom erfarenheterna jag upplevt med det, kan vara andra orsaker åxå som jag ännu inte stött på ännu

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 23:34
  3. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  4. Låsa en hårddisk i PC:n? Vad innebär det egentligen att låsa en HDD?
    By Bateman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 10:57
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner