Tjo!
jag har precis satt i ett Aladdin advance chip i mitt xbox och allt gick bra. Men döm om min förvåning när jag sätter i strömkabeln och xboxen startar själv! jag kan inte slå av den på strömknappen.
vad gör jag nu?
vad har hänt ?
någon?
Tjo!
jag har precis satt i ett Aladdin advance chip i mitt xbox och allt gick bra. Men döm om min förvåning när jag sätter i strömkabeln och xboxen startar själv! jag kan inte slå av den på strömknappen.
vad gör jag nu?
vad har hänt ?
någon?
Tjena stefan.. fan jag har liknande problem som dig... Mitt xbox går oxkså bara igång när jag kör in ström sladden men jag kan stänga av mitt med power dock inte sätta på de, då måste jag använda utmatningsknappen. Har du lyckats fixa ditt problem ännu? Hör av dig please jag finns på jonaz33@h o t m a i l.com (mail och msn)Original inlägg av stefan123
Fixade ni detta problem?
Har sett samma problem med en annan chiptyp, och då var det när BT-kabeln skulle lödas på moderkortet som motstånden hade lötts bort. Fick in en sådan, och felsökte den.
Kolla specifikt på R3G3 samt R3G4 motstånden, sitter de som de skall?
R3G4 hade i mitt fall lötts bort, troligtvis av att en för varm lödkolv använts.
Dessutom är det korkat att löda kabeln direkt på motstånden när man lika gärna kan löda BT-kabeln till stift 2 på power/eject-kontakten (den med alla de gula sladdarna) på baksidan av moderkortet. Mindre risk att sabba något! Kolla gärna med em ohm-meter så att ni hittat rätt ben.
Samma sak gäller för D0, löd inte den på ovansidan, utan på alternate D0 på undersidan. Denna punkter preppas med fördel med ett grovt suddegummi innan lödning. (Sudda lite försiktigt tills färgen på lödpunkten ändras med ett suddegummi typ de röda som brkar sitta i änden på en blyertspenna av gammal trämodell.)
Är intresserad av att höra om ni fixade problemet, och i så fall hur!
Lycka till.
Jo det har jag faktist fixat, det var BT resistorn som jag hade fäst kabeln lite dåligt på. Värmde lite så de flöt ihop bättre och hokus pokus de funkade
Bookmarks