Jag undrar om det är dåligt att lägga flera avi filmer på samma dvd-skiva.
De första 2 filmerna verkar funka fint men de sista verkar inte alls vilja starta utan det blir bara svart.
Nån som vet nåt om detta?
Jag undrar om det är dåligt att lägga flera avi filmer på samma dvd-skiva.
De första 2 filmerna verkar funka fint men de sista verkar inte alls vilja starta utan det blir bara svart.
Nån som vet nåt om detta?
Tror att det är XBMP som har en gräns rätta mig ngn om jag har fel
Vad skulle den gränsen vara?
Och kan man göra nåt för att kringå den??
Man måste köra en senare xbmp för att kunna använda >2gb på brända skivor.
vilken version då?
jag kör 2.4
Kör med en senare CVS build eller bränn i fortsättningen dina dvd´s i UDF format då funkar det också. XBMP hade en gräns på 2gb i äldre versioner för dvd´s brända i ISO format.
Jag har också samma problem och jag kör 2,4an.Jag brännde t.ex hela simpson season 1 på en dvd och den kunde inte läsa dom 5 första avsnitten gick bara tillbaka till xbmp när jag tryckte på dom.Och skivan var inte äns full!!!
Jag bränner alla mina dvd-r med avi/mpg filer på i UDF mode samt kryssar i "Force Xbox mode" eller vad det heter och då funkar det som det ska =)
Vet att det ev inte ska behövas i XBMP 2.4 med senare CVB eller vad det heter men jag kommer bränna så iaf för säkerhets skull...eller är det någon som helst nakdel att köra UDF ?
/Magnus
Jag tror inte äldre OS, typ Windows 95/98 och eventuellt Me, kan läsa UDF-formatet någe vidare.
/balrog
UDF är standard fil format på dvd skivor så det ska inte vara några problem att läsa på ngt OS.
är dt nåt brännarprogram som är bättre? Jag har kört Stomp RecordNow
bättre å bättre. tycker det är en smaksak. själv använder jag nero till allt(musik, data, xbox spel, svcd, .avi) förutom dvd images som e .img. dessa bränner jag i stomp.
Jag gjorde precis så men när jag startar xbmp och sätter i skivan(alternativt startar xbmp med skivan i)så hoppar den automatiskt över till MSDashboarden och där får jag meddelandet om att xboxen inte känner igen skivan(ungefär som om man sätter i en backupskiva i en icke-moddad box).Originally posted by PiZZaMaN
Jag bränner alla mina dvd-r med avi/mpg filer på i UDF mode samt kryssar i "Force Xbox mode" eller vad det heter och då funkar det som det ska =)
/Magnus
Att xbmp switchar till MSDash när man sätter i en DVD-film vet ja för det går ju inte att spela DVDs i xbmp ännu, men denna skiva e ju ingen DVD!!!!!
PiZZaMaN>>> Kan inte du posta din config eller vad det nu kan vara som gör att det funkar för dig.
Har för övrigt stängt av "autolaunch DVD" och är 100% på att skivan funkar då det går att läsa den i boxplorer.
Mkt Tacksam För Hjälp!
Var kryssar man i Force Xbox Mode ??
I UDF fliken
Vilket program? Nero eller?
Ja NERO
vilken build på media player behövs?
funkar den på den senaste superdiscen?
Bookmarks