Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: jämra elende

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

jämra elende

Hej.
    Jag har monterat ett executer 2.2 pro i min I-Box (limited edition).
    Hursomhelst, dyngan vägrar att fungera med chippet. Den botar 3x och står sedan och blinkar grön/orange.

Chippet sitter monterat med stiften och har jag har kontrollerat lödningen två gånger utan resultat och d0-kabeln ser ut att sitta som den ska. Om jag startar med orginal-bios så funkar allt som det ska.

Har även provat att flasha in xecuter 4978.3 på chippet med x2bm v1.1, men när jag kör igång flashningen så visar programmet först "erasing 50%" ett litet tag, sedan låser det sig vid "writing 0%" efter det händer inte så mycket för utom att man måste döda programmet. Om jag däremot stänger av skrivläget så flasher den hur glatt som helst förutom att verifieringen falerar i slutet. Flashningen gör jag med en ibm R40 med bios-porten direkt i datorn.
    Programmet verkar hitta chippet som det ska, för jag får rätt kod när jag kör info.

Är det någon som har något tips. Ska jag plocka bort stiftanslutningen och löda dit kablarna istället? Det känns lite jobbigt, men om det är sista utvägen så.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi rekommenderar alltid montering med kablar, det har hänt för många gånger nu att kunder som försökt använda pin header får problem som försvinner när dom löder dit kablarna istället.

Och chipet får du nog skicka till oss för flashning innan du får det att fungera om du inte lyckas flasha via parallelporten. Du kan löda hur mycket du vill utan att få igång det om du inte har ett ok flashat bios i det.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    ska prova med kablarna i morgon. är det bättre att sätta d0:an på baksidan? det borde inte vara den som är fel, men man vet väl aldrig.
    men jag tycker att det är skumt att det inte går att flasha. är det för dålig kräm i laptopens parallelport?
    hur flashar ni? i en dedikerad xbox eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi flashar med en sån här

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=187

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Respekt
    22
    "Programmeringsadapter till X-ecuter 2 Lite" går det att skriva till X-ecuter 2 Pro också eller är den endast för Lite?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den fungerar till både lite och pro. Den skall ju egentligen vara onödig till PRO :-) Men när vi ändå har den installerad och den är så enkel att använda så använder vi den till både lite och pro.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

intrigen tätnar

har inte haft tid att löda något idag, men provade att flasha igen.
    det funkar naturligtvis inte. fast om jag läser från chippet och sedan skriver tillbaka det som jag läste in så funkar det perfekt. till och med verifieringen.
    ganska underligt om jag får säga min mening.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner