Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vilket chip?

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Question Vilket chip?

Hejsan, jag hade tänkt skaffa mig ett chip till min PS2:a men skulle behöva lite vägledning

Det jag främst (och troligtvis endast) vill kunna göra med chippet är:

* Spela europeiska Orginal PS2-spel
    * Spela amerikanska Orginal PS2-spel
    * Spela amerikanska Orginal PS-spel
    * Spela europeiska Orginal PS-spel

... utan att behöva swappa eller liknande, bara att stoppa in skivan och slå på maskinen (borde väl gå?) Chipet måste klara av NTSC/PAL-PS2-spel som använder sig utav andra DVD-format som Xenosaga t ex(DVD-9 eller vad det var) osv, ja ni förstår

Min PS2-modell är: SCPH-30004 (Svensk)

Tack på förhand

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är Messiah 2 PRO som gäller för dig. Något annat chip skulle jag inte lita på när det gäller förmåga att klara av alla möjliga och omöjliga varianter på diskformat osv.

DMS3 går bort eftersom original PS1 spelen inte kommer gå i rätt hastighet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Jag har länge funderat på att skaffa ett chip för att kunna spela följande:

* PS2 PAL-original
    * PS2 NTSC-J-original
    * PS2 NTSC-U-original (inte så viktigt)
    * PSX PAL-original
    * PSX NTSC-J-original med NTSC-bild
    * PSX NTSC-U-original med NTSC-bild
    * DVD-filmer i PAL och region 0 & 2
    * DVD-filmer i NTSC och region 0 & 2 i färg

Som jag har förstått det, ger båda Messiah-chippen de 6 första funktionerna. Kan Messiah 2 kombineras med RGB-modifiering för att den sista punkten skall uppfyllas, eller ställer chippet till med något problem för den saken? Om jag någon gång i framtiden skulle vilja ha chippet bortplockat eller utbytt mot något framtida, bättre, chip, vad skulle då bortplockandet kosta?

Vill så gärna spela Xenosaga Episode 1: Chikara e no ishi...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

messiah 2 kan kombineras med rgb moddning men inte på v7 eftersom man inte hittat nån rgb-fix på den. Men har du inte en v7 så är det väll det du borde satsa på
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

Nintendo Wii
    WiiKey2

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Messiah 2 PRo och dvd-region-x är en bra lösning. Ser man så mycket på dvd-film att det blir jobbigt med dvd-region-x är det ändå läge att köpa en riktig dvd-spelare...som inte låter som en boeing med skurna motorer när man skall se på en stämningsfull rulle...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Jag har version 4. Jag är bara intresserad av att se på europeiska region 2-filmer i PAL och japanska region 2-filmer i NTSC i färg. DVD Region X behövs väl bara för att kunna se på kinesiska region 6-filmer och liknande?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong>Jag har version 4. Jag är bara intresserad av att se på europeiska region 2-filmer i PAL och japanska region 2-filmer i NTSC i färg. DVD Region X behövs väl bara för att kunna se på kinesiska region 6-filmer och liknande?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Om du inte får färg på de japanska R2 filmerna med den vanliga kabeln så rekommenderas dvd-region-x så att du kan använda rgb-kabel utan att behöva öppna och modifiera din PS2. Om du får färg med den vanliga kabeln, byt till S-video om din TV klarar detta så får du riktigt bra bild också.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    <strong>Om du inte får färg på de japanska R2 filmerna med den vanliga kabeln så rekommenderas dvd-region-x så att du kan använda rgb-kabel utan att behöva öppna och modifiera din PS2. Om du får färg med den vanliga kabeln, byt till S-video om din TV klarar detta så får du riktigt bra bild också.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Om man ändå skall öppna PS2:an och stoppa in ett Messiah 2-chip, kan man lika gärna passa på att få en RGB-modifiering utförd samtidigt...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, vi gör alltid rgb-moddning när vi chippar PS2...förutom scph-39004 som vi inte har hittat information om hur man rgb-moddar ännu.

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Tack för svaren!

Liknande diskussioner

1. Vilket chip?!?
    By KikkomaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 22:40
  2. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24