Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Spelens filmer hackar

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21

    Spelens filmer hackar

    Märker allt mer spel man laddar ner som är downsamplade, hackar filmerna det är väldigt ireterande. Varför inte ta bort onödiga saker som credits och så vidare?

    Någon som kännner till samma fenomen. Batman rise of the zun filmerna bara hackar......Trist som bara den
    There can be only one......cameron


    American Cyborg on TAFS/forums

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Gå in på VIDEO MODE byta fr PAL till det andra..............

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Oki tack för hjälpen.... I bland är lösningen bara för enkel
    There can be only one......cameron


    American Cyborg on TAFS/forums

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Jag tycker inte att detta hjälper alla gånger, det kan bli aningen bättre men jag tycker att dom flesta filmer eller filmsekvenser i spelen hackar mer eller mindre. Detta är väldigt irriterande och jag undrar varför speltillverkarna inte tänker på detta. Det borde ju vara en enkel sak att åtgärda? Som exempel kan vi ta några nya spel där filmerna hackar på ett irriterande sätt:

    Top Spin = Underbart fin grafik i gameplay men menyerna och filmerna, RYCK RYCK RYCK bland det värsta jag sett.

    SSX 3 = Lite bättre men fortfarande ryckiga FMV och jag menar inte mellansekvenser med in-game grafik utan just filmer, tex introfilmen.

    Crimson Skies: High Road to Revenge = Ryckig film här också
    (Spel spelas på Ritek G04-media dvd-r)


    En annan sak angående NTSC/PAL och Enigma Videomode Switchdisc-tjosan. Jag vill att Xboxen skall ställa in sig automatiskt till rätt format när spelen körs igång, finns det verkligen inget sätt att göra detta? Jag vill inte behöva gå in och ändra varje gång jag byter från PAL till NTSC och vice versa. Det borde ju inte vara en omöjlighet att komma fram med ett sånt program tycker man?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jo dom gör det automatiskt med den NYASTE EvoXdashen (3921)du sätter den på auto i system utils

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    pege63:

    Tack för tipset! Jag skulle behöva lite hjälp dock med hur jag skall gå tillväga med att byta Evox-dash och vart jag hittar den? Jag skulle också vilja ta bort den Enigmah Switchdisc-tjosan som ligger installerad nu för annars så "tar den kanske över" PAL/NTSC kontrollen ändå? Jag köpte min box från PSXCare för ca 2-3 månader sedan och det är många program som ligger på hårddisken men iaf så är biosen den som "ska" vara iaf, 4977 om jag förstår saken rätt?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Rekommenderar att du har kvar enigmah video switchern. Autoswitchern i evox funkar väldigt dåligt (om den funkar överhuvudtaget) har läst om massor som har problem med denna, finns även en öppen tråd till utvecklarna just ang detta.
    Så en så länge så rekommenderar jag att switcha med enigmah switchern i de fall de behövs.

Liknande diskussioner

  1. Vissa divx filmer hackar...
    By blabar in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 04:33
  2. Varför hackar filmer ? + frågor
    By rille111 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 17:21
  3. Filmer i spel som körs från HD hackar!
    By I3adI3ox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 10:41
  4. Filmer i spel på HD hackar..
    By I3adI3ox in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 09:29
  5. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 12:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •