Hej! Min Ps2 30004R, chip vet ej riktigt.
Inga orginalspel fungerar längre, det är bara rippade spel som fungerar vad kan felet vara.
hälsn Perra
Hej! Min Ps2 30004R, chip vet ej riktigt.
Inga orginalspel fungerar längre, det är bara rippade spel som fungerar vad kan felet vara.
hälsn Perra
Tippar på att det är lasern som är kass, min kusin hade samma problem och fick byta ps2, bara spel på cd funkade men ej dvd filmer och de flesta ps2 spel.
Ja! Det är förmodligen lasern, vissa orginal DVD-filmer fungerar men inte några PS2-DVDspel.
Det är dålig reklam för Sony tycker jag, då PS2:an inte är äldre en 9 månader och inte använd speciellt mycket.
hälsn Perra
Ja, men har du nån aning om vad det är för chip i den? Kanske ett magic 3? Det hade min kusin så det kanske gör nåt dåligt med ps2:an, vem vet . Själv har jag haft 2 ps2r med samma modell som du och bägge har funkat finfint med lasern, jag har bytt ps2 en gång till ett bättre chip bara.
Jag tror att det är ett messiah chip, men riktigt säker är jag inte.
Han som satte in chipet kommer inte säkert ihåg.
Kan man bara få tag i en laser går väl den att byta tror jag.
Last edited by Perra1; 2003-10-25 at 17:36.
om man måste byta laser är det lika bra att köpa en ny ps2
visst går det att köpa men det blir ju så dyrt och en ny ps2 är ju en ny...
aja den finns iaf här http://www.psxcare.com/product.php?xProd=109&xSec=32
Jo, det är sant, men jag hade inte tänkt att betala så mycket.
Köper jag en ny PS2 funkar inte det gamla chipet dessutom, vilket göra att det blir billigare att importera en laser.
hur mycket skulle det kosta om man ville byta in sitt gamla SCPH-30004 ps2 mot ett sprillans nytt SCPH-50004
Bookmarks