på www.xbox-scene.com finns en tutorial där man kan tweaka thomson/philips DVD`n så den klarar vissa CD-r skivor. Nån som har provat?
//Nicklas
på www.xbox-scene.com finns en tutorial där man kan tweaka thomson/philips DVD`n så den klarar vissa CD-r skivor. Nån som har provat?
//Nicklas
Ifall du browsar runt lite i forumet så kommer du hitta personer som har provat. Dock ingenting jag kan rekomendera, DVDläsaren tar garanterat stryk
Jag har provat. Nu måste jag skaffa mig en ny DVD
Jag har testat tweaken med ohm mätare och rubbet och nu har jag en post i detta forum med titeln "dvd köpes" . Jag rekomenderar att inte prova tweaken.
nån som har pajat sin DVD kan få min philips.. knappt 1 år gammal och helt felfri. Det enda jag vill ha i gengäld är en PC-dvd i min xbox. Jag vill kunna använda snor-billiga dvd-r/cd-r skivor och skiter i om orginalspelen inte funkar.
Om det är någon som vet hur man byter ut dvd och har en (köper en, ger mig pengar att köpa en) PC-DVD så kan vi deala. Det kanske till och med är så pass enkelt att byta dvd som i en PC och isåfall kan ja göra det själv, då ere bara en PC-DVD ja behöver...
Jag tweakade min Philips... du kan läsa mer om detta i en annan tråd här på forumet. Nu tar den alla skivor, dessutom tystare. Men det är mycket möjligt att den kommer att ge upp någon gång i framtiden p.g.a. detta, men hittills så funkar den perfekt.
Vad gör ni när ni tweakar era phlilips dvd???... jag har twekat min o två kompisars utan mulitimeter o skit... skruva lite i taget o testa o testa... går juh inte o misslyckas... jag o ni som säger att dvd tar stryk ni har säkert rätt men vad gör de när man får en xbox som tar allt man matar den med.. få man ta den smällen när den kommer o kanske 3,4,5 år vem vet ??
HUr bär man sig åt att tweeka utan att pot-tweeka? Tacksam för svar...vill inte löda mer än ´nödvändigt
Nån som provat tweaka en Thomson så det tar cd-r?
1. Det går inte att tweaka utan att pot-tweaka...Originally posted by Ivil
HUr bär man sig åt att tweeka utan att pot-tweeka? Tacksam för svar...vill inte löda mer än ´nödvändigt
2. Man behöver inte löda nått... Man skruvar på en pot bara...
De är bra gå in på xbox-scen.com o kolla hur du gör skit...enkelt bara att skruva o inge lödning
Det vill jag åxå veta!Original inlägg av ktd
X-it
Jag har försökt "pot tweaka" min philips, enligt xbox-scenes guide by Moe. När jag hade skruvat upp min läsare så såg den helt annulunda ut än på guiden.
Här kan ni se hur min ser ut. http://www.geocities.com/a_sploosh/philips.html
och såhär skulle de ha sett ut : http://pictures.xbox-scene.com/2/philipspot/01.jpg
Hursomhelst så prova jag vrida lite på den vänstra lilla "skruven" (se min bild) och nu funkar inte läsaren! Hjälp mej!
Jag har en XBOX Crystal v1.6. Tillverkad i Augusti 2004 China.
tack /adam
Man ska nog helst ha multimeter för att veta hur mycket man har ändrat. Man kan tycka att man har ändrat lite men då har man ändrat en hel del. Holymonk, fixa en multimeter och ser ställer du in den på kanske 500-700ohm. Jag har min på 670ohm nu, funkar sådär. Ska ställa ner den lite till nån dag. Min dvd kinkar på vissa dvdfilmer som t.ex Matrix bränd på en noname dvdskiva i 4x, men andra filmer funkar bra på det mediat. Men den funkar bättre nu efter tweaken iaf.
ah tack.. men ja lämna den till psx care och dom kunde inte ens fixa den där, så ja köpte en ny läsare för 300 kr , det är en samsung, smeker allt
jag säljer en dvd läsare till 1.6, om nån vill köpa så säg till..
Det är ett lotteri att tweaka en dvd även om du mäter först, har gjort 2st då jag mätte med mätinstrument först och dom dog båda direkt, sedan rattade jag på känn på 2st thomson som inte änns läste orginal skivor och dom går änn idag (ca 1år senare).
Så om du ska tweaka så var förbered på att dvdn kan bli obrukbar.
Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.
jo sant... .. köp bättre dvd-r skivor istället är mitt tips, Verbatim rekommenderas
Bookmarks