Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: DVD tweak

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21

    DVD tweak

    www.xbox-scene.com finns en tutorial där man kan tweaka thomson/philips DVD`n så den klarar vissa CD-r skivor. Nån som har provat?

    //Nicklas

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ifall du browsar runt lite i forumet så kommer du hitta personer som har provat. Dock ingenting jag kan rekomendera, DVDläsaren tar garanterat stryk

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22
    Jag har provat. Nu måste jag skaffa mig en ny DVD

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Varning för tweak!!!

    Jag har testat tweaken med ohm mätare och rubbet och nu har jag en post i detta forum med titeln "dvd köpes" . Jag rekomenderar att inte prova tweaken.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    nån som har pajat sin DVD kan få min philips.. knappt 1 år gammal och helt felfri. Det enda jag vill ha i gengäld är en PC-dvd i min xbox. Jag vill kunna använda snor-billiga dvd-r/cd-r skivor och skiter i om orginalspelen inte funkar.

    Om det är någon som vet hur man byter ut dvd och har en (köper en, ger mig pengar att köpa en) PC-DVD så kan vi deala. Det kanske till och med är så pass enkelt att byta dvd som i en PC och isåfall kan ja göra det själv, då ere bara en PC-DVD ja behöver...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Jag tweakade min Philips... du kan läsa mer om detta i en annan tråd här på forumet. Nu tar den alla skivor, dessutom tystare. Men det är mycket möjligt att den kommer att ge upp någon gång i framtiden p.g.a. detta, men hittills så funkar den perfekt.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vad gör ni när ni tweakar era phlilips dvd???... jag har twekat min o två kompisars utan mulitimeter o skit... skruva lite i taget o testa o testa... går juh inte o misslyckas... jag o ni som säger att dvd tar stryk ni har säkert rätt men vad gör de när man får en xbox som tar allt man matar den med.. få man ta den smällen när den kommer o kanske 3,4,5 år vem vet ??

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    31
    Respekt
    0
    HUr bär man sig åt att tweeka utan att pot-tweeka? Tacksam för svar...vill inte löda mer än ´nödvändigt

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nån som provat tweaka en Thomson så det tar cd-r?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Originally posted by Ivil
    HUr bär man sig åt att tweeka utan att pot-tweeka? Tacksam för svar...vill inte löda mer än ´nödvändigt
    1. Det går inte att tweaka utan att pot-tweaka...
    2. Man behöver inte löda nått... Man skruvar på en pot bara...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    De är bra gå in på xbox-scen.com o kolla hur du gör skit...enkelt bara att skruva o inge lödning

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    Nån som provat tweaka en Thomson så det tar cd-r?
    Det vill jag åxå veta!
    X-it

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Jag har försökt "pot tweaka" min philips, enligt xbox-scenes guide by Moe. När jag hade skruvat upp min läsare så såg den helt annulunda ut än på guiden.
    Här kan ni se hur min ser ut. http://www.geocities.com/a_sploosh/philips.html
    och såhär skulle de ha sett ut : http://pictures.xbox-scene.com/2/philipspot/01.jpg

    Hursomhelst så prova jag vrida lite på den vänstra lilla "skruven" (se min bild) och nu funkar inte läsaren! Hjälp mej!
    Jag har en XBOX Crystal v1.6. Tillverkad i Augusti 2004 China.

    tack /adam

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Man ska nog helst ha multimeter för att veta hur mycket man har ändrat. Man kan tycka att man har ändrat lite men då har man ändrat en hel del. Holymonk, fixa en multimeter och ser ställer du in den på kanske 500-700ohm. Jag har min på 670ohm nu, funkar sådär. Ska ställa ner den lite till nån dag. Min dvd kinkar på vissa dvdfilmer som t.ex Matrix bränd på en noname dvdskiva i 4x, men andra filmer funkar bra på det mediat. Men den funkar bättre nu efter tweaken iaf.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    ah tack.. men ja lämna den till psx care och dom kunde inte ens fixa den där, så ja köpte en ny läsare för 300 kr , det är en samsung, smeker allt

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    jag säljer en dvd läsare till 1.6, om nån vill köpa så säg till..

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Det är ett lotteri att tweaka en dvd även om du mäter först, har gjort 2st då jag mätte med mätinstrument först och dom dog båda direkt, sedan rattade jag på känn på 2st thomson som inte änns läste orginal skivor och dom går änn idag (ca 1år senare).

    Så om du ska tweaka så var förbered på att dvdn kan bli obrukbar.
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    jo sant... .. köp bättre dvd-r skivor istället är mitt tips, Verbatim rekommenderas

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  2. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  3. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. DVD reg X i danmark?
    By dos in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-08-22, 07:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •