Hårdisken från Xboxen. Den kan med fördel användas istället för min 4 gigare i andra datorn va?
Hårdisken från Xboxen. Den kan med fördel användas istället för min 4 gigare i andra datorn va?
Ja men du måste öppna den med Config Magic medan den sitter i xboxen, för att kunna ha den i datorn
Originally posted by pege63
Ja men du måste öppna den med Config Magic medan den sitter i xboxen, för att kunna ha den i datorn
Ligger Config Magic på "Superdisken" , och måste Xbox:en vara
chippad för att kunna köra Con. Mag.
Förlåt en okunnig , men jag har en skrotad Xbox där jag vill åt HD:n.
/GGG![]()
Det är inte värt besväret. Hårddisken är låst med en nyckel som ligger lagrad i ett eprom på moderkortet. Är boxen skrotad utan att någon gjort backup på nyckeln så måste epromet lödas loss och monteras på en fungerande xbox för att man skall kunna få ut nyckeln och låsa upp hårddisken. Du kan få köpa en xboxdisk av mig för 300:- om du vill :-)
är boxen skrotat är det nog tyverr kört.
den måste öppnas i orginal xboxen.
Det var som f-n.
Är varje HD låst av en unik nyckel?
Tack ändå för snabba svar.
/GGG
En disk av hår.
OK men vad händer om man har en 40GB HD som har funkat i en chippad box som man sedan flyttar till en annan - och har glömt att köra Unlock innan man plockade ur den?
Gjorde just detta men får felmeddelande "Service 06".
Gamla chippet/boxen var ett Apple/1.0 nya är ett Apple Pro/1.3.
Måste jag börja om på ny kula med disken med SuperDisc osv? Är alla sparade spel att anse som väck :-( Eller kan jag starta på CD'n och låsa upp/konfigurera om HD'n så att den lirar i den nya boxen??
Tacksam för svar!
Bookmarks