Hur ser det ut på chip fronten till GC?
Jag snappade upp ett rykte om att det skullevara ett chip på gång, men mer än så har jag inte hört.
Visst går det att boota spel via nätverket men det är ju en jävla massa strul....
Någon som vet något??
Hur ser det ut på chip fronten till GC?
Jag snappade upp ett rykte om att det skullevara ett chip på gång, men mer än så har jag inte hört.
Visst går det att boota spel via nätverket men det är ju en jävla massa strul....
Någon som vet något??
The mind is like a parachute - it only works if it's open...
Finns chip (kolla tyska sidor) men föredrar bootskiva kostar en 250:-, då kan du spela i alla system (JAP, USA, EUR)
Men kan du boota en kopia från den boot skivan?
Det dräller ju av backuper....
The mind is like a parachute - it only works if it's open...
Hur ska man bränna spelen? mini-cdr?
Mini-cdr är alldeles för små för att rymma spel öht (kan hända att det finns något enstaka spel som Animal Crossing som är litet nog att brännas på minicdr), så gott som alla spel ligger på allt från 300meg till 1.4gig i storlek så dom skulle behöva mini-dvdr, men sådana har ingen fått gamecuben att boota vad jag vet.
Jag har en Nintendo Panasonic Q det är en GC med DVD möjligheter där i kan du köra även vanliga CD-ROM skivor & mini dvd, den tar alla regioner 1-6.
Sen finns den i 2 vers en i Eur då får du ha en boot skiva om du vill spela JAP/USA spel & en som är JAP/USA då får du ha en bootskiva för EUR spel.
Det finns åxå chip till GC som gör att man kan spela JAP/USA spel men jag föredrar bootskivan kostar 1/3 av chippet
Länk till chippet tack? Jag har själv inte fått det bekräftat.
Freeloader funkar fint. Bökigt bara.
Starta genom PSO+BBA är ännu mer bökigt.
Och vanliga mini-dvdr skivor klarar väll 1.5gig? Hursomhellst saknar de information som GC skivorna har på nåt speciellt ställe. Av vad jag hört. Swap nån?
Soldiers of Mist
får inte länka till andra försäljare ute på nätet sök på google under modechip+gamecube
pege63 hur mycket köpte du din panasionic Q för?
Var köpte du den?
Jag har sett en på lik-sang (tycker den är rätt så dyr men man kanske inte kan hitta någon annan för ett annat pris.
hoppas på svar.
Bookmarks