Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: boxen hänger sig och vilket chip??

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    boxen hänger sig och vilket chip??

    har lånat en xb av en kompis. vad jag kan se/höra så verkar det vara en v1.1.

    problemet är att den har börjat hänga sig i vissa program. XBMP hänger sig direkt när det har startat, man ser alltså pictures, music, movies etc.

    alla N64 emulatorer hänger sig när man ska ladda spelen. xSNESx funkar utan problem.

    alla spel på orginalskiva funkar
    backupspel på skiva eller hdd vet jag inte om de funkar längre. innan gick det hur bra som helst iaf.

    får inte formatera den heller för kompisen eftersom han har en massa saves på den. går det att säkerhetskopiera dessa på nått sätt?

    fråga nr 2.
    när jag flashade om bioset till den nyaste evox så ändrades texten under krysset när man startar boxen. från executer2 till matrix inside. när jag flashade tillbaka till den gammla så kom executer2 tillbaka. hur vet jag vilket chip som sitter i utan att behöva öppna lådan??
    Går det så vill man.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22
    Du kan formatera om F: om du inte vill bli av med operativsystem, sparningar m.m.

    Du kommer bli av med alla spel, filmer och allt annat som man brukar lagra på F men det går ju att kopiera till datorn innan formateringen.

    Sparningar ligger på E: under Udata och Tdata

    Texten under krysset har ingenting med vilket chip du har att göra utan är vilken bios du har på chippet.

    Om du vill få reda på vilket chip du har får du antingen öppna boxen eller kolla om där är några utmärkande saker på utsidan, swichar som hör till ett speciellt chip.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Boxen hänger sig. Speciellt i Brute Force
    By jEjK in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-04, 18:33
  3. Boxen hänger sig. Speciellt i Brute Force
    By jEjK in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 23:55
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •