Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: 3 X-bit frågor

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    3 X-bit frågor

    Halloj,

    Köpte ett x-bit chip av er igår. Naiv som man är (och lite snål) trodde jag att jag skulle klara pogopin installen själv. Dock undrar jag följande...

    1. Spiked pins xD0, ska dom vara i kontakt med moderkortet?

    2. Stealthmode; antar att jag måste löda dioden som följde med oavsett vilken boxversion jag har för att stealthen ska funka? Om det är så, ska jag löda på R3G4 oavsett xboxversion?

    3. Ska jag flasha INNAN jag monterar chipet eller spelar det ingen roll?

    (om allt går åt helvete, vad kostar det mig att lämna in min box med chip och ni fixar?)

    Hur vet jag vilken version av box jag har? Tillverkningsdatumet är 2003-03-15
    Last edited by GroGGmanneN.se; 2003-10-30 at 09:17.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Xbit....

    Haj!

    Jag chippade min själv,i förrgår typ och har aldrig hålt i en xbox innan mitt tips e..

    Flash chippet utanför boxen,sen installera det i xboxen,använd typ excuter 2 bios eller så eftersom när du startar sen så vet du lättare om det funkar eller ej för med Ex2 bios kommer det under XBOX excute2 istället för microsoft.som det gör med evox

    Jag har inte lött något alls enable/disable funkar ändå AKA stelthmode
    Jag har version V1.3 Xbox min e tillverkad 2003-05-15 om du hjälper dej något jag snackade med dom där jag köpte mitt chip dom sa att BARA senaste versionen av xbox V1.5 eller vilken nu den senaste var måste lödas.

    Ett problem du kan få dock är kontakt problem jag hade det första upstarten xboxen bara flashade,blev ju lite nervös då:P Iaf finns en annan som hade samma probb i forum här nån postade en lösning på det med så kolla där om du får probbz.

    Ganska säker på du fixar det,jag är datatekniker lol men kan inget om xbox aldrig hålt i en lödpenna knappt så skippa den delen om du absolut inte måste löda pgr din xbox version


    /ha det!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    fint... sitter på jobbet nu så jag provar dina tips så snart jag kommer hem. Har du msn? Mig når du på stockholm08@*******.com så kan vi snacka direkt.

    Funkar stealhten direkt utan lödning (via on/off knappen)?
    Samt det jag frågade om Spiked Pins xD0 (ska dom ligga an mot mobot?)
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte löder dioden så använder du dipswitch#4 för att stänga av/sätta på chippet (stealthmode). Om du löder dioden så kan du använda powerknappen för att välja om du vill starta boxen med chipet aktivt eller avstängt.

    Det finns 2 pogopins för "d0" eftersom "d0" sitter på olika ställen på olika moderkort. En av pogopinsen skall ha kontakt med d0 punkten.

Liknande diskussioner

  1. Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X
    By Madarab in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 20:13
  2. En massa Xbox frågor.
    By Magge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 21:43
  3. Newbie frågor...
    By GroGGmanneN.se in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-25, 12:33
  4. Frågor ang. Matrix - framtid, installation, switch m.m.
    By goldfish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-09, 15:35
  5. ps2 import frågor....
    By MeridiaN in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •