Nu kommer säkert hälften av det jag skriver verka väldigt rörigt, & tro mig, det är rörigt.
Aja. Köpte X-ecuter Pro chippet. Ny 120 GB hårddisk. Lödde sedan fast chippet & installerade hårddisken. Efter lite krånglande med att allt fungerade som det skulle innan man satt på skalet för då slutade det fungera. Det blinkade 3 ggr & sen lyste det rött. Jag flyttade då kortet lite för att det inte skulle ta i nånstans. Då fungerade det bra, faktum är att det har fungerat bra i ca: 1 månad. Ändå tills igår, då hade jag varit hos en kompis med boxen & kom sedan hem till mig & råkade slå i påsen som boxen låg i i min stol. Ingen märkvärdig smäll men ändå en smäll
Happ, jag kopplade in det & körde igång, funkade som det skulle. Sen startade jag ett spel men då hakade det upp sig. Bootade om manuellt på boxen & kommer det där blinkande tillbaks igen. Aja, skruvade upp boxen, drog ur sladdarna till hårddisken & satte tillbaks dem. bootade om & då fungerade det igen. Satte på skalet, testade igen, funkade som vanligt. Sen skruvade jag tillbaks skruvarna, då funkade det inte. Gjorde samma grej igen, ut med sladdarna ur hårddisken & testade igen utan skal. Funkade fint. På med skalet, i med bara 4 skruvar, de skruvar som sitter på den sida som chippet sitter skruvade jag inte på så att det inte skulle trycka på. Då fungerade som vanligt & allt var frid & fröjd!
Sen mina vänner, spelade jag ett spel, funkade bra. Bytte spel, det hakade upp sig, & nu är jag tillbaks på noll igen. Tänkte att det kanske trycker på ändå. Tar bort allt så jag ser & kan pilla på chippet. Ja pillar lite & ser att en kabel sitter lite dåligt (den lila) & jag tar bort den. Nu orkar jag inte hålla på mer.
Min fråga är, hur kan det fungera så länge & helt plötsligt sluta fungera? En till grej, nu när jag försökt fått igång den så har det hänt att den blinkat till en gång, tillochmed två gånger & sen startat upp som det ska göra.
Vad är det för fel? Jag menar, det har ju funkde såpass länge så det är väl inget fel på lödningarna? Jag ska ändå göra om några som ser suspekta ut. Jag lödde nämligen min xbox först & sen en kompis & den blev mycke bättre eftersom jag hade fått in lite vana
Nu blev den här tråden den säkert längsta i det här forumets historia men jag skulle bli oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig eller komma med några tips!
MVH
/Andreas
Bookmarks