Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Vilket e bäst....

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Vilket e bäst....

    Sitter här och funderar på att inskaffa en Xbox med ett chip... men vilket chip e BÄST smidigast och enklast att ha kontroll över på med live och utan live...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XBIT är bäst.

    X-ecuter 2 chippen är också väldigt tydliga med en strömbrytare och starka ljusdioder som visar om chipet är aktivt eller inte.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Var Smart!!!

    Köp det billigaste

    Det viktiga är att ha en switch (men bara om du vill spela live) annars är det onödigt.

    Det räcker att chippet har plats till 2x256 BIOS.

    Allt snack om vilket som är stabilast är bara skit....allt är upp till bioset....och fler än två bios platser behövs ej.....och att flasha via datorn är bara en dyr onödig pryl....man har 2 chanser att paja ett bios och lyckas man med det är man rätt korkad.

    Ne X-bit är helt onödigt och de flesta kommer knappt använda hälften av dess funktion....visst du kan misslyckas med rätt många flashningar men för fan.

    Själv har jag Akira....kostade 600kr med montering och en switch utanpå boxen

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Det behövs egentligen inte mer än 1 bios plats men vissa gillar att experimentera och vill därför ha flera.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Måste hålla med Hansi XBIT helt klart,jävligt enkelt att montera själv kostade mej 700spänn bara 1 dipswitch för stänga av/på

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Grängesberg
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    X.B.I.T är mest för pengarna.
    Dagens visa: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag har precis beställt mitt chip och har ingen erfarenhet men om man sitter och läser här på forumet så kan jag bara säga en sak: LYSSNA på HANSI!
    Han vet vad han snackar om så..... (Det verkar så för en nybörjare iaf. )
    Och det rör sig bara om några hundralappar i mellanskilldnad, om man nu inte vill mecka just ju så vill man kanske senare när man har kört chippat ett tag.

    /Rodex a Newbie in the box

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by Rodex
    Jag har precis beställt mitt chip och har ingen erfarenhet men om man sitter och läser här på forumet så kan jag bara säga en sak: LYSSNA på HANSI!
    Han vet vad han snackar om så..... (Det verkar så för en nybörjare iaf. )
    Och det rör sig bara om några hundralappar i mellanskilldnad, om man nu inte vill mecka just ju så vill man kanske senare när man har kört chippat ett tag.

    /Rodex a Newbie in the box

    Vilket chip man väljer beror ju på vad man prioriterar. Frågan i denna tråd hade ju ordet BÄST i stora bokstäver, och då får man svaret xbit.

    Frågar man efter "ett billigt chip som fungerar" så hade jag svarat Aladdin, men det ÄR skillnad på kvalitet. Kretskortet till Aladdin är millimetertunt, och sockeln 49lf020 chippet sitter i är av billigast tänkbara kvalitet. Har man väl lött dit det så är det mycket svårt att löda bort det igen utan att chipet förstörs.

    Ett XBIT eller X-ecuter 2 chip är byggt på ett rejält tjockt kretskort och har vettigare "system" för montering, där jag föredrar kabelsatsen som man löder på som sedan kopplas in i en kontakt på chippet.

    Men för dagligt bruk spelar det INGEN roll alls, och har man bättre saker att göra för hundralapparna som skiljer i pris än att spendera dom på döda ting så skall man givetvis göra det.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    oki får tacka för alla svar..

    lutar åt en X-ecuter 2 Lite värkar vara smidigare om man vill ha live..

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag sitter nu med ett Xbit i min hand och har "formaterat" och lagt in 2 bios i det, hade problem men min ena maskin, lästa att visa USB portar inte hade standard konfiguration, kopplade in USB kablen i min laptop och vips så funkade allt smärt fritt...(Litar inte 100% på min stationära maskin, kan vara drivisarna till USB'n också)
    Så nu ska jag in och pilla i burken men Xbiten verkar smidigt om det nu är så "lätt" som man har läst .

    Det med Live verkar ganska smidigt också, en switch så är Xbit chipet i stealthmode och man kan köra live.
    Håll tummmarna nu så jag inte förstör något i boxen...

    /Rodex

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    hehe

    Ta det lungt bara,typ min funkade inte först hade glapp vid DF0 kolla NOGA där så du får den rätt annars kommer det säkert bara blinka vid upstart av boxen,Så jag fick öppna den igen sen funkade det=)

Liknande diskussioner

  1. vilket är bäst?
    By no_limit in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 02:04
  2. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24
  3. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  4. vilket chip är bäst eller ska jag flasha??
    By Monks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 13:23
  5. Vilket PS2 chip ÄR bäst??
    By Ghost in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-02, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •