Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: IGR vill ej fungera!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    IGR vill ej fungera!

    hejsan

    Mitt problem som jag har är att IGR bara vill fungera med dom spel jag kopierat in med xboxcopy. Inte dom jag har fört över med FTP. Det är fruktansvärt irriterande och jag undrar ifall det går att fixa på något sätt?!

    Jag har bios EvoX D.6ef med kernel version 1.00.4817.01 samt chippet xecuter 2.2 lite.
    "Var mans heder är varje kvinnas skam"

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Byt bios till x-ecuter 2 4977 och stäng av igr/in game reset på alla 3 ställen i evolution-x settings (eftersom 4977 har en helt egen igr som fungerar bättre än evo-x)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Grängesberg
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Vart hittar man dessa settings?
    Dagens visa: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22
    Välj "System ...) i Evox och sedan "Settings" allt eftersom du bläddrar nedåt kommer det på tre olika ställen IGR sätt alla dessa till No.

    Efter att du bytt bios till x-ecuter 2 4977 kommmer IGR fungera ändå eftersom detta komando finns med i den biosen.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    tjo...

    just nu har jag ett x2 pro chip och EvoX D.6ef bioset...

    men det verkar ju som om x2 4977 bioset är mkt bättre?

    så jag tänkte flasha in det istället....men mitt chip har väl 1 mb minne? och biosen jag tankade var bara 256 k stor...hur gör jag då? måste jag ladda hem ett 1mb bios eller gör flashprogrammet om detta 256 k bios till ett 1 mb bios själv?

    vilket flashprogram ska jag använda? ska jag använda det som finns med under flash bios menyn eller vart det nu låg eller ska jag använda det som finns med under appz?

    mvh pemani

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova med "xflash" under apps menyn. Om skärmen blir blå och boxen hänger sig prova en gång till bara så går det igång. Kolla om du har 1024K version av x-ecuter 2 4977 i listan av bios du får upp i xflash, isåfall är det bara å köra med det.

    Flashar du med "flash bios" kommandot i evo-x kan du använda ett 256K bios (om du inte har en väldigt gammal evo-x) då det automatiskt görs om.

    Fördelen med xflash är att xflash låter dig flasha hur många gånger som helst utan att starta om boxen mellan. Flash bios kommandot i evo-x stänger av boxen när det är klart, kommer du på mitt i flashningen att du gjort något tokigt är det bara att sitta och se på...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Originally posted by Hansi
    Prova med "xflash" under apps menyn. Om skärmen blir blå och boxen hänger sig prova en gång till bara så går det igång. Kolla om du har 1024K version av x-ecuter 2 4977 i listan av bios du får upp i xflash, isåfall är det bara å köra med det.

    Flashar du med "flash bios" kommandot i evo-x kan du använda ett 256K bios (om du inte har en väldigt gammal evo-x) då det automatiskt görs om.

    Fördelen med xflash är att xflash låter dig flasha hur många gånger som helst utan att starta om boxen mellan. Flash bios kommandot i evo-x stänger av boxen när det är klart, kommer du på mitt i flashningen att du gjort något tokigt är det bara att sitta och se på...
    ok, men jag fattar ändå inte vad det är för skillnad på alla storlekarna på biosarna...jag förmodar att det bara är för att alla ska kunna använda t.ex. x2 4977 bioset oavsett vilken storlek man har på minnet på chipet (eller vad det nu var). Men jag har ett X2 Pro chip som jag har för mig har 1 mb minne...måste jag då använda x2 4977 bioset som är 1 mb stort? kan jag inte lika gärna använda 256 kb bioset (då menar jag om jag flashar med xflash under apps menyn och inte med "flash bios" under evo-x)? För det är väl precis samma bios oavsett storlek?

    Sen har jag Evo-X D.6ef bioset nu...det är väl tillräckligt nytt för att flasha med "flash bios" i evo-x ?

    sen en sista fråga...vilken eller vilka dashboards rekommenderar ni? just nu har jag nån evo-x dash som iof funkar ganska bra men ville ändå förnya mig. Hur kollar man versions nr på en sån?
    Det står typ "remote x 1.8.3....siffror, siffror, siffror" i nedere högra hörnet...vad är det version på?

    mvh pemani
    Last edited by pemani; 2003-11-03 at 13:17.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    256k bios flashas in så att hela X2 LITE/PRO bankerna fylls på som EN enhet.

    Flashar du i EvoXdash "system utils" flashern spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern "automatiskt" ser till att ett 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip.

    MEN flashar du med xflash under "Apps" så MÅSTE du välja ett 1024K bios.

    Vill du ha typ en orginalbios + X2 4977 så måste du sätta ihop dom till ett helt bios antingen på 512K el 1024k i dos.

    copy /b xboxorginal_4817_512k.bin + X2_4977_Blue_512k.bin superbios-1024k.bin

    (du skifftar med switchar mellan bank 1 & bank 2)

    eller OM du har 256K bios gör du som nedan

    copy /b xborg_4817_256k.bin + xborg_4817_256k.bin + X2_4977_Blue_256k.bin + X2_4977_Blue_256k.bin superbios-1024k.bin

    Vill du sätta i hop typ 4 st 256k bios till ett 1024 bios som du sedan väljer med switch typ X2 PRO, så måste du sätta i hop dom på följande sätt i dos:

    copy /b xboxorginal_4817_256k.bin + evox_M7_256k.bin + X2_4977_Blue_256k.bin + Cromwell_2.26 _256k.bin superbios-1024k.bin

    (du skifftar med switchar mellan bank 1 & bank 2 & bank 3 & bank 4)

    "remote x 1.8.3752" i nedere högra hörnet är versionen på "EvoXdahboarden" som heter igentligen "ROMOTE X"
    Last edited by pege63; 2003-11-03 at 14:16.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    oj tack det var en utförlig beskrivning =)

    nu har jag alltså en fil som heter x2_4977.bin och som är 256 k stor på PC hårddisken. Så om jag flashar under "system utils" behöver jag bara ftp:a över denna enda fil till bios mappen på xbox HD:n och flasha?

    men vill jag använda xflash under apps kan jag göra så här:

    copy /b x2_4977.bin + x2_4977.bin + x2_4977.bin + x2_4977.bin superbios-1024k.bin ?? eller?

    måste jag ställa om nån switch på chipet oavsett vilken metod jag använder (om nu den senare fungerar som jag skrev) ??

    jag hörde att det var säkrare att flasha med xflash då den inte startar om efter flashningen...så är den vägen att rekommendera eller är flash under "system utils" tillförlitlig även den?

    och så en sista fråga....tycker ni jag ska köra med denna x2 4977 bios? vad är den där cromwell för nåt? är det nåt att satsa på?

    mvh pemani

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Grängesberg
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Cromwell är Linux-bios
    Dagens visa: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja och????
    Du kan ju välja vilket av dom fyra du vill köra med, har man linux så väljer man ju det

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Originally posted by pege63
    Ja och????
    Du kan ju välja vilket av dom fyra du vill köra med, har man linux så väljer man ju det
    svarade du till mig eller Dr. Dillsill?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Till dr dillsill antar jag.

    Fast Dr Dillsill i svarade nog inte på peges inlägg utan svarade på din fråga ang cromwell, sen svarade pege i sin tur på dr dillsills inlägg eftersom han verkade tro att det var riktat till hans tidigare inlägg.


    Det där blev rörigt men någorlunda rätt :-)

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Originally posted by wmadoss
    Till dr dillsill antar jag.

    Fast Dr Dillsill i svarade nog inte på peges inlägg utan svarade på din fråga ang cromwell, sen svarade pege i sin tur på dr dillsills inlägg eftersom han verkade tro att det var riktat till hans tidigare inlägg.


    Det där blev rörigt men någorlunda rätt :-)

    jaha åh fan...nu klarnade det =)

    men kan nån svara på min andra frågor jag ställde innan detta troliga missförstånd?

    ps. tur att wmadoss kommer och reder ut det här =) ds.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    FTPa över den biosen till din xbox C:\Bios

    Sen flashar du i EvoXdash "system utils" flashern spelar det ingen roll vilken storlek du väljer, då den flashern "automatiskt" ser till att ett 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip.

Liknande diskussioner

  1. Varför vill det inte fungera!!!
    By zane in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 17:23
  2. Shoutcast radion på min xbmc vill inte fungera!!!!
    By robbas in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 14:26
  3. Vill inte fungera ??
    By KingDingeLing in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 13:49
  4. Fungera X2.2 Lite på en v.1.4?
    By syko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 10:07
  5. IGR
    By Highscore in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 11:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •