Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Messiah fel?

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Exclamation Messiah fel?

Hallå. Varför kan jag inte starta alla mina backuper? Det handlar både om Dvd-r och cd-r... Ungerfär hälften fungrear, medans man i bästa fall, ser PLAYSTATION 2 logon, sedan är det tillbaks till browsern. Jag har en V4 med messiah (1). Jag har testat alla olika brännarprog man kan tänkta sig, och spelen som jag bränner kommer från internet så dom är redan patchade osv... Kan det vara så att det har blivit lite fel när psx-care lödde in det. Eller? Tacksam för alla svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om felet berodde på chippet eller monteringen skulle INGA spel fungera. Det är snarare dina cd-r skivor, din brännare eller de filer du laddar hem som orsakar problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Jag har använt olika sorters brännare, olika skivor offta såna som är rekommenderade av folk i det här forumet, och spelen som jag tankar borde fungrera, eftersom det är "respekterade" warez grupper som har laggt upp dom.

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Jag vet av erfarenhet att många av de spel man tankar hem inte fungerar, dessvärre... Kan bara rekommendera att göra backupen från orginalet.

Har ingen aning om varför, men har säkert testat uppemot 15 spel som jag laddat ner (ja från "respekterade" warez grupper), och hittils har INGET av dem funkat. Kanske har med att göra att de ofta är NTSC patchade, vilket i och för sig inte borde spela nån roll.

Som sagt, eftersom några tydligen fungerar är det nog "fel" på själva filerna...

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Sthlm
    Respekt
    0

hmm har väl testat 25-27 nerladdade backups och alla har funkat felfritt me mitt messiah.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Har ungefär samma problem med 2 spel...dessa är dock thaikopior. Suikoden 3 och THPS4. All funkar perfekt, Playstation 2 loggan ploppar upp, försvinner...den fortsätter att ladda i några sekunder sen så slutar den att ladda. På S3 blir det bara svart och på Tony4 så hoppar den ut i browsern.
    Jag har ju inget problem att läsa själva skivan eftersom han faktiskt bootar upp till en viss bit.
    En kompis som också har Messiah kan där emot spela båda skivorna perfekt...skumt.
    Jag har en V3a och hade hört att om man uppdaterade Dvd-drivrutinerna så kunde vissa dvdbackuper funka bättre också. Testade men ingen skillnad.
    Kanske linsen skulle behöva sig en liten polering, men har aldrig haft problem förr så min V3a är i ganska bra skick.

Liknande diskussioner

1. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 11:51
  2. Messiah fel
    By trasman in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 18:16
  3. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 17:56
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 13:02
  5. Messiah chipet...? Eller Neo4...?
    By makar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-10-09, 16:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner