Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Backupspel funkar inte på min ps2! ! jag ska klaga

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Thumbs down Backupspel funkar inte på min ps2! ! jag ska klaga

    inga backup till ps2an funkar,, när jag shippade sa psxcare att brända psx spel inte skulle funka på min ps2,, men ALLA brända ps1 spel funkade men inget annat ! jag betalade inte 2400 kr för detta jag ska ha ersättning eller hjälp med att fixa mitt problem tack..
    alltså det som inte ska funka funkar och det som ska funka går inte!

    <small>[ 11 February 2003, 21:47: Meddelandet redigerat av: Mephisto-Live ]</small>
    _)_)=====D

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    Så länge du inte har brutit sigillet har du garanti på chippet och arbetet.
    Är det fel på chippet eller nån lödning så fixar vi det..

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    men jag har presis kommit hem från sthlm ! jag måste betala 300 kr till nu för att psxcare slarvade,, Psxcare borde ersätta min resa det är det ända rätta
    _)_)=====D

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    om jag åker ner till er igen säger vi ,,lämnar in ps2an kommer hem,, och det fortfarnade inte funkar ?
    sen då?
    hursom helst kommer jag inte ge mig,, jag betalade 2400 och jag vill ha min ps2 helt fungerande,, alla spel ska starta.. ni sa att psx spel inte skulle funka dom startar DIREKT..
    så då ska ps2- backup spelen funka 100% det är därför jag chippa.. hjälp tack
    _)_)=====D

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> när jag shippade sa psxcare att brända psx spel inte skulle funka på min ps2 </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det enda det stämmer in på skulle vara om du chippat en V7:a med magic3 och det gällde psx import.
    Men det skulle inte kosta 2400:- och vi har slutat sälja det chippet..Så nu blir jag lite nyfiken.
    Vilket chip har du köpt, på vilken butik och när?

    <small>[ 11 February 2003, 22:51: Meddelandet redigerat av: jesper ]</small>

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    jesper jag kanske överdriver med 2400 men det mesaaah 2x pro köpte jag på citybutiken,, kostade 2240- 2300 kr eller nått men tåg resan och allt..
    _)_)=====D

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    jesper,, ps2-backup funkar ej,, om inte original amerkanska import funkar så är väll det självklart att jag får pengarna tillbaka om inget annat funkar? jag vill inte betala 300 kr tåg varje gång jag åker ner
    _)_)=====D

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    Jag tror jag vet vem du är och vilken maskin det handlar om...Rätta mig om jag har fel nu.

    Du var inne idag och hämtade upp en V3:a.
    Som jag förklarade att den hade svårt att läsa cd-r skivor men att den tog mina orginal import spel utan problem?

    Isåfall kanske det blev nåt missförstånd. Det verkar som du tror att jag enbart pratade om psx backuper, men det var alltså alla cd backuper jag pratade om.

    Det har ingenting med chippet att göra, utan det är din laser som börjar bli "trött".
    Rengörning och kalibrering av lasern kanske hjälper, men det finns ingen garanti för att resultatet blir tillfredställande.

    När det gäller pengar så hamnar inte det på mitt bord. Ring 08-202215 och prata med Nicke om den saken.

    <small>[ 11 February 2003, 23:34: Meddelandet redigerat av: jesper ]</small>

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    om jag köper ett nytt laser
    (det kostar 1400 kr ) kommer jag inte ha NÅGRA problem då? kommer alla spel funka ? det borde dom göra ellerhur?
    _)_)=====D

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    polare säger att det kan räcka med rengöring ?
    är det sant? men min ps2a gör stenålder gammla psx spel brända bajs kvalitte men ,, varför skulle den inte palla ps2-backupp?? då är ju inte lasern så trött antar jag
    _)_)=====D

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    Som jag sa, rengörning kan hjälpa.

    Och om du byter laserenhet så borde alla problem vara ur världen (Beror givetvis på hur bra den "nya" lasern är).

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    ok... jag måste spara lite pengar till en ny laser.. jag kommer köpa lasern,, en bra ny och fin laser från sony,, fixar in det,, och om mina ps2-backspel fortfarande inte funkar så måste ni fixa det,, för då har jag gjort allt i min makt för att få det att fungera ! tack.. jag hör av mig om nån månad eller 2
    _)_)=====D

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om du bryter vårt sigill och börjar rota själv i din PS2 så kommer inte några garantier från oss att gälla längre. Jag rekommenderar att du ringer 08-202215 och pratar med Jesper om din PS2 först så att det inte är några oklarheter om den.

    Att PS1 spel fungerar bättre än PS2 spel KAN bero på att PS2 spelen läses i högre hastighet.
    Jag vet inte exakt vad Jesper testat med, och utan att ha testat själv med egna spel kan jag inte säga något om vad dina problem kan bero på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    hansi eftersom ps2-backupspelen inte funkar på min ps2 ( det ska funka ,, funkar på alla mina kompisars ombyggda ps2r,, deras är 7 månader äldre än min ! ) så jag är väll tvungen att lämna in den så jag kan få nytt laser innstalerat. annars kommer jag inte kunna spela mina spel som jag köpte ifrån japan.. det måste bero på nått litet fel som ni gjorde under chippningen kan det inte vara det ?
    så nu får jag inte lämna in den för att man mister garantin? det borde inte spel roll.. hursomhälst vill jag få mitt ps2 fungerande innan jag slutar störa ej,, det vill jag inte men 2300 kr är väldigt mycket pengar för mig !
    jag betalde för att kunna spela ALLA spel.. så det vill jag också.. tack så länge
    _)_)=====D

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det finns ingen anledning för någon annan att kommentera vad vi eller vår kund skriver, exakt vad monteringen kostade osv har ingenting med någonting att göra.

    Tyvärr är detta ett alltför vanligt problem, kunden lämnar in en gammal sliten PS2 modell "v3" (den första) som antagligen bara stått och samlat damm eftersom ägaren inte haft några roliga spel till den. Sedan skall den chippas och börja användas igen, nu med massor av hembrända spel osv. Oftast ser vi skicket på den redan när den lämnas in, men ibland slinker det igenom apparater som modifieras trots att dom egentligen är i för dåligt skick.

    I detta fall så har kunden fått information redan när han lämnade in sin PS2 att den var i sådant skick att den antagligen kommer ha problem med brända skivor osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    vad är chansen att min ps2 kommer kunna köpa brända ps2-spel om jag " kalibrerar " den .. eller vad det heter,, rengör lasern
    _)_)=====D

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    ok,, nu har jag beställt ORIGINALT SPEL,, import från usa SUIKODEN III 700 kr ... alltså om inte den funkar på min ps2 så måste ni acceptera att det är nått fel på chippet,,
    _)_)=====D

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det lär ju fungera eftersom Jesper testade med original importspel vilka fungerade OK. Däremot fungerade inte hans brända spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    non
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    alltså om jag kalibrerar min ps2,, hur står är chansen att jag kommer få back-up spelen på min ps2 att rulla?
    _)_)=====D

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    Kan inte svara på det.
    Beror på vilket skick det är på läsaren.
    Försök med rengörning till en början...Har du tur så räcker det.

Liknande diskussioner

  1. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •