Kan man testa på nått sätt om det e rgb på tv:n lr inte ?? Hur ser man det liksom... verkar som om det är något fel.. men detta borde bero på sladdarna. För tv:n är ju ny så det borde ju inte vara den. Hur testar man om det är RGB lr inte ??
Kan man testa på nått sätt om det e rgb på tv:n lr inte ?? Hur ser man det liksom... verkar som om det är något fel.. men detta borde bero på sladdarna. För tv:n är ju ny så det borde ju inte vara den. Hur testar man om det är RGB lr inte ??
Rgb har du på din tv's Scart kontakt.
ALLA och då menar jag ALLA svensk sålda tvs har RGB ingångar i scarten. sök på google efter HwB för att få en full pinlista på SCARTEN om du vill veta vilka pinnar som ger vilken signal. notera att om du använder rgb till en tv så skickas alltid SYNC med COMPOSITE sladden och inte med den separats SYNC som brukar finnas på spel konsoler. det krävs även en resistor på ca 75-150 ohm (osäker på exact hur mycket, beror olika beroende på om du matar med 5 eller 12V från spelkonsolen) mellan konsolen och RGB toggle pinnen.
Ursäkta mig... först vill ja säga tack för svaret... men jag fattade inte nått av det =)
Ja har köpt en Scart fördelare me 3 st uttag fårn claes ohlsson... är det nått sånt du menar lr vadå ??
Har en thompson TV , har testat med både 1:an och 2:an men inget resultat.... ps2 och gc, ingen skillnad !!
Last edited by dead_mike; 2003-11-20 at 22:47.
oki för att förklara tydligare ...
skart delare typ clas ohlsson brukar bara ha RGB i port 1
om din tv har RGB är ganska lätt att prova..
använd inte delaren.
koppla in tvspelet med ett amerikanskt spel igång på scart 1 via en RGB sladd (sån du köper på tex GAME.. sladd som har scart på ena sidan och spelplugg på andra inte den med en gul / röd och vit det är en RCA sladd) får du färg så har du RGB på den pluggen prova lika på nästa.
Ja får färg på xenogears... men det fick ja redan innan me den sladden man fick med... Men det blir som sagt 15 % svart i nedre delen !!
är ditt Xenogears PAL eller NTSC ?
om det är PAL så får du färg oavsätt vilken sladd du har
om det är NTSC och du får färg via den medföljande kabeln så klarar din tv av NTSC sync pulser. vilket fall så skaffa en RGB då det ger tillbaka bättre färg och skärpa. (och nej SVHS är inte bättre när det kommer till konsol)
Jag HAR en rgb kabel till både ps2 och gc... men det som är problemet är att ja inte ser nån.... absolut noll skillnad... vare sig i AV 1 lr 2
Även testat dom på min brors TV.. oxå en thompson fast en 52 " .. ingen skillnad där heller !!
kan garantera att skillnaden är enorm fast det kanske är svårt att uppfatta det på din tv.
Vad kan det vara för fel då ?? 2 tv apparater... inte kan det väll vara båda sladdarna som det e fel på !!
har inget o göra med era TV's utan det är konsolen.
om du har tillgång till en äldre modell tex SCPH-30004R, SCPH-30004 så kan du prova med den så ser ni att problemet inte finns där då.
har en sph - 39004... går ju liksom inte till gc heller.... !!!
Ska testa när ja får min scart fördelare... man kan trycka rgb on/off... då märker ja ju om det e rgb lr inte !!!
Bookmarks