Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: karaoke

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21

    Cool karaoke

    Är nån som vet om det finns ett program som man kan köra karaoke på xbox......tanx

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror det bara är släppt i japan, men vi bör snart få se det här också. Man kan köpa karaokelåtar via xbox live m.m.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det är väl bara köra en karaoke DVD i X-Boxen och koppla en mic till stereon och rocka på?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Annars så funkar Xbox Music Mixer utmärkt för det

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    svall
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    jao

    music mixer har faktiskt riktgit bra kareoke

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21

    ja

    Men det finns inte så många låtar då måste man köpa de online typ eller sånt eller

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Det går att trixa lite.
    Karaoke låtarna till music mixer är i wma/cdg format (men distribueras som .krk och konverteras sedan om )så man kan ladda ner ett helt lass med såna låtar från tex newsgroups, sen måste man lägga dem i rätt katalog under e: (TDATA/4d53005a/Media/ESM/) då kommer de att dyka upp tillsammans med den andra 15 låtarna som följde med skivan.

    Går än så länge inte att sortera låtarna i olika kategorier osv.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21

    ok

    Har du en adress där kan man ladda hem några.....Jag hittade mp3 som det står karoke....vet du om de fungerar?.Eller måste man konvertera de .....tack

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21

    Det fungerar inte

    Jag gjorde fel....jag hämtade en låt mp3 format som skulle va karaoke....och gjorde om till wma......sen flyttade låten i mappen där du skrev och den kom inte upp på meny....jag döpade om till krk men fungerar inte eller...vad gör man.... help

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Du måste först och främst se till att du har en mp3 fil + en cdg fil (texten ligger i cdg filen) sen får du konvertera om mp3 filen till wma (redigera också id taggen annars kommer det stå track 1 i music mixer) sen så ser du till att båda filerna heter likadant (förutom filändelsen) och sen lägger du in dem där jag skrev tidigare.

    Har gjort så med många låtar och det funkar bra.

    Har man usenet access så heter gruppen alt.binaries.sounds.karaoke tror också det kan finnas en del på kazaa eller liknande skräpprogram.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21

    Ok

    Jag tog hem några men text till de går saktare en själva låten....och det finns inga inställningar......synd

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Några frågor?

    Vill också ha igång karaoke på boxen. Får det o funka med vissa direkt i media playern, men ni tala om music mixer. Var hittar jag den och hur instalerar jag den i boxen?
    Sen prtade ni om de låtar som har texten separat fil, och såna har jag som har änden .cdg och låten med änden .mp3. Hur gör jag för att spela upp dessa?

    Tack på förhand!

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21
    Mixer är ett program till xbox som finns och köpa......sen gör man som det står på forum men det fungerar inte så bra .....tycker jag.....

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    57
    Respekt
    21

    Cool id taggen?

    Får inte till det där med id taggen, hur göra vilket prog. osv.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ja stoppa i en vanlig köpt dvd kareoke cd å då fick ja bara upp musiken ingen video eller text .. nån som vet va man kan göra för å få det å funka då ?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Hej
    Har problem att få igång XBOX Music Mixer från HDN..den vill inte bota.
    Rykten säger att det endast går med DVD?
    Är det säkert att mp3+CDG filer funkar att lägga på HDN och spela upp med text?
    För i sådana fall killar jag till affären på en gång.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av roughneck
    ja stoppa i en vanlig köpt dvd kareoke cd å då fick ja bara upp musiken ingen video eller text .. nån som vet va man kan göra för å få det å funka då ?
    Provade du köra den i X-Boxens dvdspelare oxå?

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    hej fick ner WMA filer med tillhörande CDG.Musiken går klockrent i Music Mixer men texten blir helt fel..Det syns inte vad det står..ngn som kan hjälpa till med detta problem.

    Har lagt filerna i denna mapp TDATA/4d53005a/Media/ESM men som sagt texten är inte igenkänningsbar när låtarna spelas upp?Ska de forfarande vara i CDG format?

    tack on beforehand
    Last edited by 3875; 2004-01-30 at 20:22.

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    hej igen

    Jag kommer snart vakna med en yxa i ryggen om jag inte får Karaokehelvetet att fungera (Allt enligt min trolovade)

    Ngn här hade lyckats få in CDGfilerna och fått det att fungera,plz berätta hur du gjorde?

    Tack on beforehand igen

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    wmadoss! hur får du till id taggen???

    Kanske vet du eller någon annan hur man lägger in bilder till slidshows oxå?
    Last edited by boffelt; 2004-02-15 at 12:46.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Lättast är väl ändå och köpa en dvd film eller ladda ner musik videos med karaoke och sen bara köra på som en vanlig film ?
    Finns ju ett X antal hundra olika dvd att köpa runt om på affärer och lika mycket på nätet.
    Då får man en mysig video i bakgrunden också

    / Johan

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    vet nån hur amn får i gång kareoke skiten?

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    slå på under Music Settings -Karaoke

    placera .cdg filen(den som innehåller texterna) på samma ställe som mp3 filen sedan starta visualisation(display på fjärren)


    cdg filen måste ha samma namn som mp3 filen förutom att den har .cdg som filändelse.
    sedan bara att sjunga med i texten
    Last edited by mysiskatten; 2005-07-30 at 19:33.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  24. #24
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    20
    Det verkar inte vara nån förutom mysiskatten som vet att det finns karaoke support inbyggd i XBMC.

    Det fungerar på så vis att du har en mp3-fil och en cdg-fil med samma namn sedan är det bara att starta mp3-filen och slänga upp helskärms-läge(viz-läge) och rocka loss.

    Glöm inte att aktivera Karaoke support. Settings > My Music > Karaoke > Enable CDG och om ni har mikrofoner så aktivera Voice också.

    Mikronfon och karaoke har fått en del fixar på sistone så använd en rätt ny build av xbmc.

    Länk till den officiella tråden.
    .CDG Karaoke-files support for music

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    slå på under Music Settings -Karaoke

    placera .cdg filen(den som innehåller texterna) på samma ställe som mp3 filen sedan starta visualisation(display på fjärren)


    cdg filen måste ha samma namn som mp3 filen förutom att den har .cdg som filändelse.
    sedan bara att sjunga med i texten

    Jag får upp en inforuta om låten som spelas som är halvtransparent och skymmer karaoketexten. Hur i helskotta får man bort den eller flyttar den till att vara i överkant istället??
    Mvh
    Martin

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    Som jag skrev i andra tråden, dvs testar du inte handkontrollen eller?

    Vit knapp i "vis-läget" tar bort informationsrutan.

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av maeron
    Jag får upp en inforuta om låten som spelas som är halvtransparent och skymmer karaoketexten. Hur i helskotta får man bort den eller flyttar den till att vara i överkant istället??
    Mvh
    Martin

    Edit:läste fel
    Läs XBMC Manual och FAQ

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    *skrattar*

    Hej Janne som jag svarade i andra tråden så har vi ingen handkontroll på den Xboxen utan bara fjärrkontroll,

    /Martin

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    info på fjärren
    Läs XBMC Manual och FAQ

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Man tackar skall meddela frun detta, hon kommer bli glad

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •