Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: Tredjegenerations multi-x chip på gång "DMS3" flashbart

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Respekt
    24

Post Tredjegenerations multi-x chip på gång "DMS3" flashbart

DMS3 Advancd Features:

* Stealth Mode
    The DMS3 can become "unseen" by powering console from the Eject button, simply by holding for ½ second. Disable the DMS3 to allow use of PS2 for online games-, without detection of the Mod chip!

* Devolution Mode (DivX, MP3 etc, your own logo etc.,)
    The memory system mode is entered by holding "SELECT" upon starting the console. Then you will be presented with the memory card executables!
    This is our contribution to the PS2 scene, a mod chip integrated multi-media system for PS2?..

* Upgrade Mode
    Simply insert the upgrade CD as you would a normal PS2 game and upgrade from the menu system. Never get caught out, our device is upgradable and flexible!

* Quick Boot
    Skip the annoying stuff, straight to the game! Just hold "START" at boot-up.

* Normal Mode
    This mode allows booting normally, just by starting the console with reset.
    Enjoy an "authentic" feel to your games!

* DVD Region Free Mode
    Activate by pushing reset twice, quickly in succession!

* Macrovision Off
    Now Macrovision is also disabled on all consoles.

* Bonus Features Included
    RGB Fix, PS1 Screen Fix, PS1 Games Stealth Mode

* The DMS3 supports...
    All media on all consoles.

<a href="http://www.dms3.com/" target="_blank">http://www.dms3.com/</a>

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Respekt
    24

SPECS-
    1) Direct boot of PS2 originals/imports/backups (all media,
    including DVD-9 and multi-disc titles).

2) Direct boot of PSX originals/imports/backups (anti-mod and
    multi-disc titles supported).

3) Macrovision disabled.

4) DVD region free on all versions.

5) PSX import screen position fix.

6) DivX player built-in

7) Flash upgradable via CD (downloadable free from web), to beat future anti-mod
    protection measures.

8) Stealth mode (chip made invisible)

9) All console versions supported....

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Wink

The official DMS3 release date will be the 25th Jan. 2003!

Är de något som ni tar in Hansi?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Sheytan:
    <strong>SPECS-
    including DVD-9 and multi-disc titles).</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur kan de veta att det går att spela PS2-spel på flera skivor, sådana finns väl inte?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jahapp, än en gång annonseras ett nytt chip helt ur det blå med diverse fantastiska egenskaper och ett angivet releasedatum.

Jag väntar nog ett tag innan jag säger något om det här.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Arrow

well, u can read more about the chip and some comments here

<a href="http://www.ps2newz.net" target="_blank">www.ps2newz.net</a>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Wink

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Sheytan:
    <strong>SPECS-
    including DVD-9 and multi-disc titles).</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur kan de veta att det går att spela PS2-spel på flera skivor, sådana finns väl inte?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jo det finns visst, man kan både GÖRA MULTIGAMES CD & så finns det MULTIGAMES man kan köpa. Till min PSX2a följde där med en sådan dvd med 2 spel på.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Observera, att "multi-disc games" avser ett spel på två eller fler skivor, inte två eller fler spel på en skiva.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Unhappy

det chipet har jag hör kommer inte att vara stabilt jag såg på en sida där dom hadde fått ta på ett chip(ioförsig beta)men det funkade inte 100.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av bert:
    <strong>jag såg på en sida där dom hadde fått ta på ett chip(ioförsig beta)men det funkade inte 100.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">posta länken så får vi se vad det står...

/ phenomena

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Någon som har hört något nytt om de chipet?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Ursprungligen skrivet av spel:
    <strong>Någon som har hört något nytt om de chipet? </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Bara att det är försenat till 1 Februari, och kommer väl att försenas ytterligare.
    sidan verkar nere just nu, men det är bara läsa news där <a href="http://www.dms3.com" target="_blank">http://www.dms3.com</a>

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Arrow

Nope, tänkte fråga detsamma...
    Tydligen vill dem inte släppa ut några prov ännu, bara att vänta ett par dagar till. Skall bli intressan och se den 1Feb. Dem hade visst problem med några gamla japan maskiner, eller nåt... Men om någon har sett några tester gjorda, så posta länk.

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av phenomena:
    <strong>Nope, tänkte fråga detsamma...
    Tydligen vill dem inte släppa ut några prov ännu, bara att vänta ett par dagar till. Skall bli intressan och se den 1Feb. Dem hade visst problem med några gamla japan maskiner, eller nåt... Men om någon har sett några tester gjorda, så posta länk.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag är väldigt skeptisk till att DMS3 fixar green screen "buggen" på V7 maskiner, eftersom ingen har hittat en fix för det än.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Wink

qb][/QUOTE]jag är väldigt skeptisk till att DMS3 fixar green screen "buggen" på V7 maskiner, eftersom ingen har hittat en fix för det än.[/QB][/QUOTE]

Jo jag har hittat en sajt där man tar bort det.
    Iaf om man har messiah 2.

Undra om man ska köpa PS2 DMS3 chipet där ifrån kostar bara 1,095kr och sen gå till psxcare och be er bryta upp mitt titan chip och sätta ditt de andra chipet? Hur mycket skulle de kosta Hansi?

Dom får in chipet ca 13 februari.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25

man ska nog vänta ett tag innan man beställer
    och vänta på lite tester å så vidare om okända buggar m.m så man inte köper grisen i säcken

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Arrow

Hmm, stämmer oftast. de första batcharna kan vara knepiga, men är det flashbart då spelar det ju ingen roll att köpa den nu eller om ett halvår. På tal om buggar. Läste någonstans att Messiha2 Pro med batch 0245 (actel) den batchen hade tydligen problem att boota DvD-R allt annat var inga prob.., som tur var så kom det nog inte ut så många ex i sverige..

/ phenomena

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi testar alla ps2 vi moddar med dvd-r, ingen av våra leveranser har haft problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Arrow

Tja hansi du kan väll vara så snäll och svara på mitt senaste inlägg

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<strong>qb]</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag är väldigt skeptisk till att DMS3 fixar green screen "buggen" på V7 maskiner, eftersom ingen har hittat en fix för det än.</strong>[/QUOTE]

Jo jag har hittat en sajt där man tar bort det.

Undra om man ska köpa PS2 DMS3 chipet där ifrån kostar bara 1,095kr och sen gå till psxcare och be er bryta upp mitt titan chip och sätta ditt de andra chipet? Hur mycket skulle de kosta Hansi?

Dom får in chipet ca 13 februari.[/QB][/QUOTE]

1: Bry dig inte om releasedatum på chip...dom stämmer aldrig...
    2: Har du problem med ditt titan? Är det värt &gt;2000:- att få regionsfri dvd? Du kan ju få en OK Pioneerspelare för dom pengarna.
    3: Sure, 1000:- för att montera, ditt titan får du i en påse tillbaka.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

ja titan klarar inte ps2 backuper på flera skivor. (stort minus)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<strong>ja titan klarar inte ps2 backuper på flera skivor. (stort minus)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jaså?

De ps2 backuper på flera skivor jag testat så gick det iofs ut på att starta om ps2:an med rätt skiva för de banor man ville spela, men jag har faktiskt inte 100% koll på alla varianter som finns när det gäller rippar osv...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

ja, när jag bränner ar2 och vill gå till ett annat brännt spel tex Teken 4. Då kommer man bara till en svart skärm när man har lagt in teken 4 och tryckt starta spelet med koder i ar2 menyn,sen händer det inget.
    Som de nu är måste jag swappa med dvd region x om jag vill få de och funka på flera skivor. Undra om de är chipet de är fel på eller lödningar...

(De är en v5 om de spelar någon roll)

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av spel:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av insomnia:jag är väldigt skeptisk till att DMS3 fixar green screen "buggen" på V7 maskiner, eftersom ingen har hittat en fix för det än.</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jo jag har hittat en sajt där man tar bort det.
    </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag såg också det, men det var en fix som inte fungerade. det finns ingen rgb-fix för 39004 i dagsläget.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Ursprungligen skrivet av insomnia:jag
    jag såg också det, men det var en fix som inte fungerade. det finns ingen rgb-fix för 39004 i dagsläget.[/QB][/QUOTE]

oki, då är de bara att vänta.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Exclamation

[QUOTE]Originally posted by
    [QB]ja, när jag bränner ar2 och vill gå till ett annat brännt spel tex Teken 4. Då kommer man bara till en svart skärm när man har lagt in teken 4 och tryckt starta spelet med koder i ar2 menyn,sen händer det inget.
    Som de nu är måste jag swappa med dvd region x om jag vill få de och funka på flera skivor. Undra om de är chipet de är fel på eller lödningar...

Jag antar att jag inte borde bli förvånad att du inte svarar hansi...

Men de är mitt mobbade chip...
    Jag testade samma sak på min kompis ps2 med messiah 2 utan en boot cd och de funkade!!!

<small>[ 31 January 2003, 09:46: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vad är det jag inte svarar på?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Vad är det jag inte svarar på?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Om de var chipet de var fel på eller om någon lödning som som är trasig,eftersom jag inte klarar flera spel efter varandra. Men de är chipet.

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    ?? Vadå plats?
    Respekt
    0

Hansi skulle du kunna titta på min fåga?
    Nyaste i PX2 multi x?
    Behöver hjälp?
    Det finns ingen gud, eller jo... Hansi!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Arrow

Release, 7 Februari..
    Slår aldrig fel, Likadant med alla nya produkter. :-(

/ phenomena

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Flashbart, bara positivt?
    By PG in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 19:19
  2. Fråga:Lödfritt Multi X Chip???
    By Matrix in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-04, 17:51
  3. multi x chip på 7502
    By sanchez in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-21, 18:47
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner