Det är så att jag har skaffat mig en Xbox och är ny på detta området.
Xboxen är en v1.0 med 4034 dashboarden och Thomson DVDn.
Jag skulle vilja flasha om orginal BIOSet till Executer 4977.
Hur jag än gör får jag inte igång Superdisc 3.6.
Jag har testat med CDR, CDRW och DVD.
Jag vet inte om det går att köra skivan direkt med orginal BIOSet.
Om det nu inte går, hur kan jag då flasha om mitt BIOS så jag får igång Superdisc?
Jag har läst diverse guider där man kan använda sig av savefiler till diverse spel men jag har inte tillgång till spelen eller minneskort.
FreeX-Evox får jag inte till att fungera. Jag har lagt in evox.ini och evoxdash.xbe (bytade namnet på evoxdash.xbe till xboxdash.xbe) med HD_Driver. Då får jag bara felmeddelande nr 13 när jag startar.
Jag har suttit och letat information på diverse forum hela veckan.
De flesta var inte på svenska. Jag har börjat ge upp hoppet nu och som sista försök så vänder jag mig till er och vädjar om hjälp.
Jag har också skaffat mig en 120GB HD som jag tänkte sätta in sen. Än så länge meckar jag med orginal disken (jag har givetvis tagit en backup).
Finns det någon vänlig själv som skulle kunna ge mig lite hjälp på traven så jag kan lösa detta? Helst innan helgen så man kan lira lite
Ps. Det kan mycket väl vara så att jag har missupffatat något och gjort helt fel fast det känns som jag har testat allt nu.
EDIT: Jag har inte TSOP löddat än, jag tänkte göra det när jag får rätt på det andra först. Sen vet jag inte om det var rätt del av forumet som jag lade inlägget i.
Bookmarks