Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: akira och evo m7?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22

akira och evo m7?

hej
    jag har köpt en xbox av en som chippar dem och undrar nu lite om min xbox. han säger att jag ska ha ett chipp som heter akira, och bios som heter evo m7, är detta ett bra chipp? och är mitt BIOS av en ny version?, dessutom undrar jag om jag själv kan ändra BIOS om jag senare skulle behöva göra det eller om jag måste ha tillgång till speciella verktyg för att kunna göra det.
    jag skulle även vara tacksam om ni kan länka till någon sida där det står mer om just de fråger jag ställer, men att ni ändå svara på dem själva så att jag förstår

mvh
    Durus

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Det chipet är ett LPC chip på 256k det duger gott för dig tror det är ett Alladin chip av ngt slag, har haft ett annat typ av LPC chip som jag hade en switch på så att jag kunde stänga av chipet & kör på orginal chipet vid tex xbox LIVE.
    Chipets funktioner styrs genom att man startar xboxen på olika sätt:

1: Ett snabbt tryck på xboxens powerknapp gör att xboxen startar UTAN att aktivera chipet. Då fungerar xboxen precis som vanligt, man kan använda XBOX Live.

2: Håll in xboxens powerknapp i en sekund vid uppstart så startar boxen med chipet aktiverat. Detta läge gör att chipet är "skyddat" mot biosuppdateringar.

3: Håll in xboxens powerknapp i två sekunder. Då aktiveras chipet precis som punkt 2, men då är det "öppnet" för biosuppdateringar.

M7 är den senaste bios versionen av just EvoX, X2 4977 är den senaste av ett annat bios som jag tycker är bättre men du kanske har en nyare xbox typ 1.4 som kräver just EvoX M7.

Flashar gör du via "system utils" "flash bios" du måste ha en 256k bios i mappen C:\Bios på din XBOX, som du lagt in med FTP tex.

jockeo Guest
    1 mb bios i akira --

http://www.akira*********/

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  2. AKira chip VS xecuter 2.2
    By honungsklubba in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-11-03, 11:56
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23