-
Asjobbigt
Hej.
Jag skulle precis uppdatera mitt evox från 1.8.458 till .3921, hade hört att jag bara skulle behöva ersätta menu.ini med evox.ini och xboxdash.xbe med evoxdash.xbe så jag gjorde det, nu när jag startar upp boxen så blinkar dvdn rött o grönt o på skärmen ser jag bara ett flimmer med kinesisk o engelsk text blandat, svårt o se vad det står. Samt siffran 16, den siffran skulle visst stå för att dashboarden är fuckad på nåt vis. Går inte o connecta till boxen längre.
Hur som helst så har jag bränt en evox boot skiva, men när jag försöker starta den så händer samma sak, ingen skillnad...
Vet inte hur jag ska gå till väga, skulle verkligen behöva lite hjälp här. Jag är inte så haj på o modda, lämnade in den på moddning.
Nåt executer chip är det, fick den moddad för ca 1 år sedan.
Hjäälp.
-
Enklast är nog att lämna in den, jag bör kunna styra upp den för c:a 350:- (halvtimmes jobb). Hoppas du har ett bios som har stöd för stor hårddisk, för man måste nog boota den med en annan hårddisk monterad först, sedan ställa klockan i ms dashboard, montera din hårddisk, boota evo-x från skiva och sedan fixa till rätt bios (ett som bootar evoxdash.xbe) och kanske rätta till filerna lite.
Om din hårddisk är upplåst så den går att montera i en annan box så är även det ett alternativ.
-
Det bör fungera med att bränna Superdisc på en CD-RW eller en dvd-R (har själv aldrig testat med dvd-R men det bör inte vara några konstigheter).
Bränn inte den på en CD-R (Det är endast Sasung som klara av att läsa CD-R)
Detta eftersom du kan boota den skivan då din hdd är helt tom eller med vad som hellst på den.
-
Det funkar bra att bränna SuperDiscen på en DVD-R...
-
OK, Hansi hur mycket kostar det o skicka boxen till er?
Eller om jag åker till stockholm, kan jag då bara titta in o du fixar det på nån timme, eller har ni mycket o göra så det tar flera dagar/veckor?
Jag misstänker tyvärr också att dvdn kanske är trasig, boxen slutade nyligen att ta original spelen, hur mycket kostar det isåfall om jag behöver en ny?
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner