Hej!
Kanske inte är rätt forum, ursäkta isåfall.
Jag undrar bara om jag kan boota DVD+R backuper med mitt NEO 2.2 chip eller måste jag byta?
/Anders
Hej!
Kanske inte är rätt forum, ursäkta isåfall.
Jag undrar bara om jag kan boota DVD+R backuper med mitt NEO 2.2 chip eller måste jag byta?
/Anders
Kolla om du kan få igång dvd-r backuper först, med NEO 2.2 är det inte helt enkelt. I FAQ avdelningen finns det instruktioner. För att +R skall fungera krävs det vad jag vet att du har minst en PS2 SCPH-30004R eller kanske tom en SCPH-39004. Jag har inte hunnit testa, då jag fram till förra veckan bara kunde bränna -R...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
dvd-+r/+rw funkar på SCPH-30004R, jag har en sådan!
XBOX v 1.4
X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash
Nintendo Wii
WiiKey2
Jag har en SCPH-30004, jag har kört filmer som har varit på DVDR... vet ej dock om det var + eller -.
Känns lite tungt att löda ur mitt NEO 2.2 och sätta i ett annat om det ändå inte kommer fungera med DVD+R.
Om man har ett nyare chip, måste man swappa om man skall boota DVDR backups?
Du behöver inte swappa någonting med de nya chippen.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Undra bara om ett SCPH-30004 klarar DVD+R skivor... Det är bara och testa. Fast det är jobbigt med två parametrar att hålla reda på dels om den klarar det överhuvudtaget och sedan ett uråldrigt chip.
Om jag gör en kopia på tex MSG2 på DVDR och sedan försöker boota den med hjälp av att Swappa med originalet går det då? För TOCen är ju lika stor antar jag...
Vilket program rekomenderas för att göra DVD backuper med?
om det inte funkar så ska det gå att uppdatera dvd-drivrutinen med skivan man får med när man köper dvd-fjärren. då ska den klara dvd+r vad jag har förstått iaf.
XBOX v 1.4
X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash
Nintendo Wii
WiiKey2
har en ps2 med v3 moderkortet modell 30004 den läser både dvd-r och dvd+r har spelat både spel och film utan problem
Skulle bara säga att jag brännde Metal Gear Solid 2 på en DVD+R skiva och den bootade perfekt med swap (neo 2.2)... Trevligt.
Bookmarks