Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Executer2.2 Pro eller X.B.I.T?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21

    Executer2.2 Pro eller X.B.I.T?

    Hejsan.
    Jag kommer ganska snart chippa en xbox och kommer välja mellan Executer 2.2 Pro eller XBIT eftersom dessa två chip verkar vara allra bäst just nu, men jag vet inte riktigt vilket jag ska satsa på, bägge har sina för- och nackdelar.
    Här kommer några rader som jag snappat upp runtom på olika forum osv, rätta mig om jag har fel.

    Executer 2.2 Pro: Har mindre biosbank (1mb) än XBIT (2mb) men verkar ha mycket smidigare extern switch där man kan ändra, Chip: On/Off, Flashskydd: On/Off, Bios bank: 1/2.

    XBIT: Har som sagt större biosbank men verkar ha sämre extern swith. På switchen kan man bara välja mellan bios 1/2 och så finns det en USB anslutning för flashning av bios direkt från datorn (smidigt).
    XBIT chippet saknar även Flashskydd.

    Detta var några för- och nackdelar de bägge chippen emellan och jag vet som sagt inte vilket utav dem jag ska välja. Bortsett från det jag tog upp, finns det några andra för/nackdelar? Är chippen i övrigt jämlika?

    Sen undrar jag också vad Flashskyddet har för funktion, är inte så påläst ännu eftersom jag ännu inte har någon xbox i min ägo.


    EDIT: Jag har hittat en "jämförelselista" chip emellan på http://213.67.150.229/modchip2.htm och såklart var X-ecutor2.2 Pro och XBIT bäst, men en sak jag funderar på är varför XBIT är det enda chippet som saknar Flashskydd? Hur viktigt/bra är det att ha ett flashskydd på chippet och vad kan hända om man itne har det?

    Sen undrar jag också hur man slår av XBIT chippet, finns det en extern switch såsom det finns på X-ecutor 2.2 Pro?


    Tack på förhand!

    Björn
    Last edited by bjornsva; 2003-11-12 at 15:52.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22
    kan svara på din sista fråga. ja det finns en extern switch för att slå av chipen med samt att om du löder dit en extra grej (följer med) i boxen så kan du även stänga av chippet genom ahh hålla in powerknappen i nån sekunder.
    Går det så vill man.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XBIT är ju så mycket trevligare.

    1: På X2PRO måste du använda en switch för att stänga av / sätta på chippet. På XBIT använder du ett vanligt tryck på power för att använda chipet och ett långt tryck för att starta utan chippet.

    2: På X2PRO kan du dela upp 1M bioset i 4x256, 2x256 + 1x512, 2x512 eller 1x1024. På XBIT kan du dela upp 2M bioset enligt olika "partitionsmodeller", t.ex. 2x256K + 1x512K + 1x1024K och med hjälp av switcharna välja upp till 6 olika BIOS på chippet samtidigt.

    3: Flashprotect är inte aktuellt på XBIT eftersom det inte finns något flashprogram för det på xboxen.

    Det är iofs både en för och en nackdel, men eftersom det är så extremt enkelt att koppla chippet till datorn med USB för att flasha om så saknar man nog inte möjligheten att flasha direkt från xboxen (även om det nog kommer snart), och skulle man lyckas flasha "fel" så rättar men ju snabbt till det.

    X2PRO har kunderna ständigt problem med att lyckas flasha via parallellporten.


    Om man ofta byter bios så är iofs x-ecuter 2 pro smidigare då det är designat för att sätta switcharna på framsidan av boxen. Med XBIT hamnar switchmodulen på baksidan...så man slipper se den :-)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 15:18
  2. Messiah2 eller Messiah2 PRO?
    By Bira in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 22:00
  3. xecuter2 pro säljes eller bytes mot lite
    By xboxnisse in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 22:28
  4. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •