Hejsan.
Jag kommer ganska snart chippa en xbox och kommer välja mellan Executer 2.2 Pro eller XBIT eftersom dessa två chip verkar vara allra bäst just nu, men jag vet inte riktigt vilket jag ska satsa på, bägge har sina för- och nackdelar.
Här kommer några rader som jag snappat upp runtom på olika forum osv, rätta mig om jag har fel.
Executer 2.2 Pro: Har mindre biosbank (1mb) än XBIT (2mb) men verkar ha mycket smidigare extern switch där man kan ändra, Chip: On/Off, Flashskydd: On/Off, Bios bank: 1/2.
XBIT: Har som sagt större biosbank men verkar ha sämre extern swith. På switchen kan man bara välja mellan bios 1/2 och så finns det en USB anslutning för flashning av bios direkt från datorn (smidigt).
XBIT chippet saknar även Flashskydd.
Detta var några för- och nackdelar de bägge chippen emellan och jag vet som sagt inte vilket utav dem jag ska välja. Bortsett från det jag tog upp, finns det några andra för/nackdelar? Är chippen i övrigt jämlika?
Sen undrar jag också vad Flashskyddet har för funktion, är inte så påläst ännu eftersom jag ännu inte har någon xbox i min ägo.
EDIT: Jag har hittat en "jämförelselista" chip emellan på http://213.67.150.229/modchip2.htm och såklart var X-ecutor2.2 Pro och XBIT bäst, men en sak jag funderar på är varför XBIT är det enda chippet som saknar Flashskydd? Hur viktigt/bra är det att ha ett flashskydd på chippet och vad kan hända om man itne har det?
Sen undrar jag också hur man slår av XBIT chippet, finns det en extern switch såsom det finns på X-ecutor 2.2 Pro?
Tack på förhand!
Björn
Bookmarks