Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: föra över filer mellan två xbox utan PC?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    föra över filer mellan två xbox utan PC?

    Finns det någon guide eller någon som kan förklara hur man för över filer mellan två xbox utan PC?

    Har inte avalaunch.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skaffa senaste avalaunch, det är det enda riktigt stabila programmet för överföring mellan två boxar. Jag skickade över c:a 100GB när jag bytte från 120GB till 300GB i min xbox.

    Annars kan du använda xboxftp eller xcommander

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    svall
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    m

    vill varna för avalaunch har läst lite om det i deras forum på xbox-scene fins verkliga hemska buggar som har "erasat" hela eprom hos folk så dom inte kan spela live nått längre eller likanande...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22
    Om ni kör Evo-X ska ni ställa in "Statiskt Ip"

    Ställ in detta på båda boxarna med samma gateway.

    Sedan är det bara att ansluta med den boxen som ska "ladda ner".

    Ett program som funkar fint (så länge man inte ska skriva över några filer) är xboxftp

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Annars kan du ju gå in i xtoolbox på någon av xboxarna. Gå sedan till another xbox å tryck på vita knappen. En meny kommer upp ta då edit. Fyll i uppgifterna sedan start. Gå till another xbox igen å klicka på A. Tänk på att xboxarna ska ha samma gateway, å ip nr samma förutom på sista siffran (192.168.0.1 - 192.168.0.2).
    Fungerade för mig å min polare, dock så hängde sig hans xbox. Men det går att överföra åt båda hållen om en är inne i xtoolbox.

    Tänk också på att en xbox ska vara i huvudmeny (evo-x menyn alltså å den andra inne i programmet xtoolbox)

    Hoppas det löser sig.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    överföring

    Försöker använda xboxftp. Har ställt in allt och connectat. Ska man köra xboxftp från den boxen som man vill tanka TILL? Och efter man markerat katalogen man vill kopiera och katalogen man vill kopiera den till, hur startar man själva överföringen?

    Vilket program för överföring mellan boxar är "säkrast", dvs hur slipper man lättast att ngn box hänger sig!?

    Tack på förhand

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: överföring

    Originally posted by Kjelle
    Försöker använda xboxftp. Har ställt in allt och connectat. Ska man köra xboxftp från den boxen som man vill tanka TILL? Och efter man markerat katalogen man vill kopiera och katalogen man vill kopiera den till, hur startar man själva överföringen?

    Vilket program för överföring mellan boxar är "säkrast", dvs hur slipper man lättast att ngn box hänger sig!?

    Tack på förhand

    Svaret på din fråga har jag redan skrivit, läs det senaste jag skrev i tråden....

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Det ska inte spela nån roll från vilken xbox du kör ftp programmet. Markera de filer du vill kopiera till din xbox eller från din xbox till en annan xbox och tryck på "VIT" knapp.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Skapa och öppna den katalog du vill kopiera filerna till.
    Markera de filer som du vill kopiera och tryck "VIT" knapp.
    Det är från den xboxen du är i och bläddrar runt i som filerna kopieras.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Hmm..

    Kan man lägga in endast ETT program, tex då Avalaunch, från Superdisc3.6? Och isf hur?

    Om detta inte går, och man måste lägga in hela SD. Får man då dubbla kopior av program och liknade på boxen?

    Hur byter man Statiskt IP i Avalaunch(Har det på en av boxarna)? Har ändrat till mitt tilltänkta IP, hur sparar man sedan detta??

    Tackar på förhand

    En Novice...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: Hmm..

    Originally posted by Kjelle
    Kan man lägga in endast ETT program, tex då Avalaunch, från Superdisc3.6? Och isf hur?

    Det är bara att starta t.ex. boxplorer eller något annat filkopieringsprogram och kopiera t.ex. d:\inst\f\apps\avalaunch till e:\apps\avalaunch

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Avalaunch

    Funkade inte att lägga över med boxplorer(stod ngt om error, kunde vara slut på utrymme på c: vilket det inte är!?), lade ist in hela superdisc igen.

    Problemet jag har nu är att det inte går att connecta boxarna via Avalaunch. Har ställt in static ip på 192.168.1.102 på ena och 192.168.1.103 på den andra boxen. Båda har samma gateway,192.168.1.101. Har ställt in detta både i Avalaunch och i system utills. Är detta rätt?

    Går sedan in på "filhanterare" i Avalaunch, går in på new ftp-server och ställer där in IP adressen till den andra boxen. Korrekt?

    När jag sedan "connectar" händer ingenting!? Vad kan ha gått fel?

    Har testat ställa in båda boxarna, funkar inte det heller....

    Vad göra?!?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När vi gör det där behöver vi inte ens mata in någon ip-adress, vi trycker bara på vilken knapp det nu är som tar upp menyn, väljer remote xbox, får upp en lista på alla xbox i nätverket som har avalaunch igång, väljer rätt box, sedan kopierar vi filer i rasande tempo.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    hemma
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    xbox till xbox

    hejsan har använt avalunch och fört över mellan 2 xboxar via switch men minfråga är nu går det att föra över mellan 2 xboxar via en korsad kabel utan switch

    mvh urban

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Självklart.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    69
    Respekt
    22
    Har försökt att använda xbmc till att föra över mellan xbox till xbox, men det funkar inte, eller? Man måste använda avalaunch eller xboxftp, eller?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Finns ett program som heter XBFTP, det fixar att föra över filer xbox<->xbox.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    21
    Samma problem för mig..kan inte connecta till mni polare via ava... vi har samma sd version installerad. det som är skummt är att jag kan inte skicka ngt till han o så men till andra polare kan jag det. när jag startat ava poå min så står det att ja håller på att ta emot ip. sen står det ip : 192.180.0.1( och det är statisk ip kollade jag upp i ava/nätverk) och på andra boxen står det ip err. vad är det som är fel då? ni måste hjälpa mig med detta prob. fråga om ni inte förstår vad jag menar.

    Ur fattigdom kommer vishet

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    69
    Respekt
    22
    i den där det står ip err där måste du ställa in en staticipadress(i avalaunch)

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av nnorman
    i den där det står ip err där måste du ställa in en staticipadress(i avalaunch)

    men hur ändrar jag static ip i ava då? kan skriva ny..men hur sparar jag den då? sen menar du väl att jag ska slå på static i ava va? har slagit på den till static i system utils/settings/static ip yes...är det rätt lr?

    Ur fattigdom kommer vishet

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    69
    Respekt
    22
    starta ava och gå ner till inställningar(eller vad det nu heter)och skriv i en ip, tror inte du ska skriva i samma ip som du har i andra boxen. sen starta om xboxen och starta ava i den du hade ip err och se om det står något ipnummer där nu. sen startar du den andra boxen och går in på filhanteraren och ansluter till den andra boxen automatiskt hittar boxen ingen xbox så skriv i den andra boxen ipnummer manuellt i filhanteraren

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 01:16
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •