Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Angående kopiering?

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    luleå
    Respekt
    0

Angående kopiering?

Tja allihopa!

Har haft min kryss låda (chipat med executer 2.0 pro, 120 gig HD)ett bra tag nu och allt har fungerat utmärkt.

Men nu har jag en liten fundering, har lånat ett orginallir av en polare (splinter cell) som jag tänkte copa till HD:n, hur gör man det? När jag lägger i skivan kommer jag direkt till spelet, kommer heller inte ur det (även om jag använder båda skjutknapparna + start + back)

Antar att nån vet det här, känns ganska basic...

Tack på förhand!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sätt "autolaunch games = NO/OFF" i system utils->settings, kör sedan dvd2xbox, boxplorer, xbcopy e.dyl.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    har också lånat ett orginal lir (doa3) som jag tänkte dra ner på hd:n ....men jag vill liksom även ha det på PC hd:n som backup.

så det är bara att stoppa i skivan i boxen och köra typ dvd2xbox eller liknande? funkar spelet från hd:n sen da utan skivan när jag lämnar tillbaka den? man lär inte fula med nån ny .xbe fil?

mvh pemani

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Tryck ut dvd släden genom att tryck eject (ha ha ha som om ingen visste det). Sätt i skivan på släden men tryck inte in släden i xboxen då den då automatiskt laddar upp spelet. Under "Apps" hittar du "XBCopy" starta det programmet sen kan du trycka in luckan. Kopiera spelet sen är det klart. Anledningen till att man ska först trycka ut dvd luckan är att den på de flesta xboxar rebootar när man öppnar den. Du kan ju sedan använda dig av "Xcommander" eller liknande program för att byta namn på katalogen som spelet lägger sig i. Använder man "XBCopy" får katalogen namnet "XBCopy001" eller "XBCopy002" osv...
    Ändra sedan katalog namnet "XBCopy001" till "Halo" om det är halo du har lagt in. Det blir enklare att ta bort spel från hårddisken senare när man vet vad det är för spel som ligger i katalogerna.
    Namnet på katalogerna påverkar ju inte namnet som spelet får under "Games" i evo-x menyn. Har bara sett ett spel där namnet på spelet ändrars i "Games" när man byter namn på katalogen och det spelet är "Stake".

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av roine_johnsson
    Tryck ut dvd släden genom att tryck eject (ha ha ha som om ingen visste det). Sätt i skivan på släden men tryck inte in släden i xboxen då den då automatiskt laddar upp spelet. Under "Apps" hittar du "XBCopy" starta det programmet sen kan du trycka in luckan. Kopiera spelet sen är det klart. Anledningen till att man ska först trycka ut dvd luckan är att den på de flesta xboxar rebootar när man öppnar den. Du kan ju sedan använda dig av "Xcommander" eller liknande program för att byta namn på katalogen som spelet lägger sig i. Använder man "XBCopy" får katalogen namnet "XBCopy001" eller "XBCopy002" osv...
    Ändra sedan katalog namnet "XBCopy001" till "Halo" om det är halo du har lagt in. Det blir enklare att ta bort spel från hårddisken senare när man vet vad det är för spel som ligger i katalogerna.
    Namnet på katalogerna påverkar ju inte namnet som spelet får under "Games" i evo-x menyn. Har bara sett ett spel där namnet på spelet ändrars i "Games" när man byter namn på katalogen och det spelet är "Stake".

Hello,

När jag har kopierat i programmet dvd2xbox så blir det två mappar, en till ljud som är tom & en till video med massa filer.

Hur får jag dessa till en fil som man kan titta på???

snälla hjälp / philip

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    antar att du menar att du rippat en DVD som skapar 2 kataloger TS_AUDIO och TS_VIDEO och i video mappen ligger massa "filer" dessa filer är .vob filer det är dom som är filmen så det e bara peta på ngn .vob fil så startar den doch finns det (mig veteligen) ingen progg som kan köra .ifo filen så det blir som på "dvd" med menyer osv

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    ja kopierade 2 DVD filmer till xboxen förut...... men jag fick inte med nåra ljud filer?!?!?!?
    använde DVD2XBOX.....

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Brukar aldrig ligga nåt i TS_AUDIO mappen på dvd-filmer. Ljudet ligger i videofilerna.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    hmm undrar varför jag inte fick nått ljud när jag kodade om .vob filerna till .avi då då...... :/

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Har aldrig sett att det ligger några filer i TS_AUDIO mappen på dvd-filmer. Tar jag och kopierar en .vob fil direkt från en dvd film till datorn så finns det ju ljud i den.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Liknande diskussioner

1. Frågor angående en ny hårdisk?
    By ollie in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 13:07
  2. fråga angående EvoX D6 256kb bios
    By pemani in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 16:28
  3. fråga angående hd guiden
    By pemani in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 13:52
  4. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 05:25
  5. Angående min f-kade multixkiller
    By Moridin_neblis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-18, 21:30

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner