Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: För den som har problem.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    För den som har problem.

    Jag fick hem mitt andra XBIT chip häromdagen. Tänkte stoppa in det i brorsans XBOX. Själv har jag redan installerat ett i mitt XBOX(v1.3) och det fungerar alldeles utmärkt. Men med brorsans så blev det självklart problem. Hans XBOX(v1.0) såg inte riktigt ut som mitt =)
    Där själva pogopinen(heter det så?) ska sitta ser inte ut som på mitt xbox. Mina ser ut som på bilden på XBITs hemsida. Skillnaden är att brorsans har lödtenn eller nåt liknande på platsen och detta gör att man inte får ner pogopinen lika långt ner. Efter ungefär 10 försök med att ta ut och stoppa in chipet testa fram och tillbaka fick jag hans chip att fungera på xboxet. .Det jag gjorde var att jag tog bort den lilla brickan som man lägger under skruven, alltså det som sitter på moderkortet, satte fast chipet och det fungerade utmärkt.

    Tänkte att detta kanske hjälpte någon stackare där ute

    Consumtion is the greatest reason for fear...

  2. #2
    Shivaspace Guest
    Jag sabbade min skruv och fick köpa nya som jag knipsade av men de råkade bli lite för långa så jag råkade skruva igenom hela X-boxen. Tänkte att det var kört och få chippet att sitta efter det men sen så drog jag skruven genom från undersidan oxå så det blev ett jämnstort hål.

    Sen bytte jag till en skruv med jängor och så satte jag i den med en liten mutter på undersidan av x-boxen och nu sitter det hårdare än det någonsin gjort. Jag hade turen att ha en skruv som bara stack ut några milimeter under xboxen och så en mutter som passade perfekt. Så själva muttern sticker inte ut mer än gummifötterna gör.

    Kanske inte ska uppmana till att skruva igenom boxen men jag fick min och sitta stenhårt utan att behöva pressa för mycket på modekortet (i risk att pajja nåt) Ställde bara boxen på högkant och skruva och så en tång eller nåt som håller muttern!

    Ett tips kanske till de som inte får det och sitta?
    Last edited by Shivaspace; 2004-07-05 at 09:32.

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. har lite problem som jag önskar att någon kan ordna
    By jose in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-26, 21:24
  3. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  4. För alla som har en Pioneer och har problem med RCE.
    By DJV in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-09, 20:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •