X-B.I.T - två chip på sex dagar.
Två månader sen beställde jag ett chip från Divineo i England. Det var ett DMS X-B.I.T. JAg hade hört och läst på flera ställen att det var bäst så valet var givet, plus att priset var bra. Det kom efter ungefär fem veckor (DMS hade inte tilverat dem klart än så det var lång väntetid). Jag installerade det samma dag och det fungerade perfekt, som det borde göra, men bara i tre dagar. Dag tre ville boxen bara inte starta. Jag installerade om bioset (Evox M7 med eject fix). Installationen av BIOSet gick bra men boxen startade inte. Efter två timmar försök att få boxen att starta mailade jag till Divineo. Dom sa att jag skulle skicka tillbaka chipet och få ett nytt. Så jag postade chipet, och fick ett nytt efter ungefär två veckor. Installerade det med än gång och det fungerade som det skulle. Men så till slut. Hade spelat i ungefär fem timmar, stänge av boxen i tio minuter, slog på boxen igen och då startade den inte.

JAg har nu haft två chip, som båda har dött efter tre dagar. En kompis till mig har ett likadant chip och hans har fungerat perfekt sen installation (hans box är version 1.3 och mitt version 1.1).

Jag antar att det inte är normalt att två likadanna chip dör efter tre dagar. När jag försöker få igång chipet håller jag fast det med fingarna och VET att det sitter rätt men det startar inte ändå. Då antar jag att chippet e trasigt. Men det kanske inte är så,...jag vet inte. Divineos support har inte varit till så mycket hjälp.

Hur som helst så har jag nu läst på lite och hittat en sida med en massa instruktioner. ->HÄR <-

Där finns det en instruktion om hur man istället kan löda fast de elva sladdar där pogopins:en ska sitta, kan det vara så att pogopinsen inte sitter rätt (även fast jag har försökt att få dom rätt, och t.o.m vetat att pinsen sitter där de ska.

Skulle bli mycket tacksam för hjälp.


En fråga till,..man kan löda fast ett litet motstånd för att få stealth mode. Vad är det? Vad är STEALTH MODE?

MVH
//TCM