Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Finns det någon som kan lösa mitt problem??

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Finns det någon som kan lösa mitt problem??

    Får ingen kontakt i mellan pc och xbox? Har en korsad kabel har static ip på kopplat och alla andra jävla inställningar men det står på xbox settings: Type: -blankt- IP: -blankt- Line Status: No Link . PÅ pc kör jag Xp ett smc 12211 tx 10/100 pci nätverkskort.Ingen brandvägg DHCP inkopplat. Kör vanligtvis bredbandsbolaget på samma nätverkskort.Varför får jag ingen kontakt imellan pc och xbox har bytt drivrutiner till nätverkskort men det hjälper inte. Någon som har haft samma problem eller någon som vet hur man löser det??Hjälp snälla!!!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22
    Troligtvis är det fel på nätverkskabeln.

    Problemet brukar vara att du inte får något IP (bara 0.0.0.0) inte att det står No Link!

    Testa med en annan kabel om du har.

    Annars får du göra som jag gjorde när vi behövde en korsad och bara hade en rak. Kapa kabeln på mitten och skarva sedan ihop kabeln igen så den blir korsad

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Hej.

    Stämmer detta du skrev ?
    Har en korsad kabel,
    har static ip på kopplat
    och alla andra jävla inställningar men det står på xbox settings: Type: -blankt- IP: -blankt- Line Status: No Link . PÅ pc kör jag Xp ett smc 12211 tx 10/100 pci nätverkskort.
    Ingen brandvägg
    DHCP inkopplat

    Den texten jag markerade kan vara orsaken, sätt statisk ip till OFF (Eller NO) om du har en DHCP. Har du inte DHCP på dit LAN så får du sätta ip'n manuellt och se till att du har samma "range" som till PC'n så blir det inga problem. Kolla windows ip genom att klicka på START, välj KÖR, skriv CMD så öppnas en commando tolk, skriv ipconfig och så har du ditt ip där
    Du får nöja dig med ett av alternativen, Statisk ELLER DHCP

    /Rodex

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tackar alla som hjälpt en sådan idiot som igenom alla mina inlägg trodde att om man köper en korsad kabel så får man en korsad som ska funka men inte?? Nu har jag äntligen fått kontakt med mitt xbox!!! Tack

Liknande diskussioner

  1. Finns det nåt program som man kan dela upp 1 fil i 2???!!!
    By Boogie Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 00:53
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. har lite problem som jag önskar att någon kan ordna
    By jose in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-26, 21:24
  4. Finns det någon som har tyckats ta backup på svenska Tarzan? Hur gör man?
    By Krille2 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-05-16, 14:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •