Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: flashFXP överföringshastighet PC -->Xbox Kbps

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23

flashFXP överföringshastighet PC -->Xbox Kbps

När jag för över filer från PCn till Boxen får jag max 160Kbps och den hastigheten borde ju vara betydligt högre. Jag har ställt in connection type i winXP på nätverkskortet till högsta 100BaseTx Full Duplex men ändå kommer jag inte högre. Jag kör genom en router D-Link DI-604 men där finner jag inga inställningar för hastigheten så det är väl som det ska vara. Vad kan jag mer göra för att få upp hastigheten till "normal" ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hastigheten gör ju att man misstänker att datan åker ut på bredbandsanslutningen och vänder - vilket inte borde hända med en korrekt konfigurerad router.

Läs lite i xbox/evo-x guiderna, det finns 2-3 guider om hur man konfigurerar nätverket.

Sedan kan du återkomma här med alla dina nätverksinställningar för ingående komponenter så kan vi se om vi kan komma på vad som strular.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23
    Tack för svaret, men det verkar ha löst sig. Routern eller någon övrig inställning behövde tydligen en stund på sig för kort efter gick hastigheten upp mot 2000-2500Kbps och det får väl duga.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Kan bero på det värdelösa operativsystemet Windows XP. Mitt 10 Mbit nätverkskort går bara på 40 kps om jag använder full duplex. Men 1 200 kps om jag använder halv duplex. Och jag har också Windows XP.

Tacka vet jag Windows 95.

Liknande diskussioner

1. Satans seg ftp *galen*
    By FactoryRacing in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 10:59
  2. Överföringshastighet
    By ROQ_Les in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-14, 05:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner