Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Bytt till PC-DVD

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Bytt till PC-DVD

Så! Nu har jag äntligen gjort det. Tog en PC DVD-läsare och köpte mig en y-kabel till strömförsörjningen. Hookade sedan ihop nya dvdn med IDE-kabeln(den änden som satt i gamla dvdn) och ena änden av Y-strömkabeln(andra änden av ström satte ja i hddn)

Nu testar jag lite CD-R skivor och även min DVD+RW (som ingick i DVD-brännar bundlen) och de funkar ju fint. Har satt in en xbox-orginalskiva (som ja aldrig använder) i gamla läsaren och sen e de bara å ploppa in vad man vill i den nya. Det enda kruxxet e ju att jag måste trycka eject på båda läsarna när ja byter skiva men går att leva med så länge ja kan använda alla media och får snabbare laddningstid. Det känns speciellt värt då kabeln kostade en 50-lapp och framförallt då min orginalläsare är universums grinigaste Philips som inte ens vill läsa mina DVD-filmer utan att hacka.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Det blev ju bätter än ja hade tänkt mig t.o.m.
    har nu klippt upp en smal springa i bakre sidan av xboxskalet där IDE och strömsladden går ut, och dessa döljs bakom pc-dvdn som ligger brevid xboxen.

kanske inte jätte estetiskt men men, funktionellt sett så e de perfa.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    tja, min samsung läsare är pajj på xboxen.. så jag funderar på en data dvd läsare till den.. men jag undrar, om jag läst rätt köpte du en ström adapter? vars hittade du den? länk tack.. och va du tvungen göra något mer för att få det funka? visst funkar avi filmer att spela när du kopllat in den i xboxen?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Jag köpte kablarna på en liten data-affär i stockholm. Det är en helt vanlig PC-strömslad(sitter mellan moderkort och hdds, dvd/cd)fast den här är Y splittad. alltså jag har ena änden i strömsladden smo satt i xboxhddn och andra änden är det 2 strömmuttag. rörigt att förklara men sladden finns nog i de flesta PC-affärer

IDE kabeln är en längre version än den som följer med xboxen.

Avi filmer funkar finfint från CD och laddningstiderna för spel är obefintliga

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    jaha.. men då är det ju en sån kabel jag har mitt framför ögonen på mig :P men vad säger du om ide flätan? ska jag köpa en som är längre så man kan ha dvd läsaren utanför xboxen?? och måste jag ha original xboxens dvd spelare inkopplad samtidigt när jag kör med data dvd:n??

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Läste nånstans i forumet om att det inte går att spela orinalskivor i en data-dvd. Är det enda nackdelen om man byter ut orignal dvdn mot en data-dvd eller blir det nåt mer krångel?

Liknande diskussioner

1. data dvd till xboxen! hjälp!
    By icqdevil in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 22:29
  2. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 16:29
  3. Rippa DVD film direkt till xboxen?
    By D-mark in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 10:39
  4. Drivrutiner till PS2 dvd? Backup.
    By MangaJens in forum Playstation 2 - backup/patchar