Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Tror ni den har den pajat ?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0

Tror ni den har den pajat ?

Allt funkade perfekt tills jag ändrade skin på XBMP genom att kopiera massa filer från ett arkiv in på media ... jag hade gjort det ett par gånger innan utan problem..

Jag ändrade config.xml så att xboxen skulle autostarta spel, dvd-skivor, och musik.

Jag resettade xboxen och den fastnade I booten.. dvs.. det står xecutor2 men sen händer inget.

Inget händer heller om man stoppar in superdisken.

Laddade in en ny version av biosen i Xbit-chippet.. funkade fint.. lyser grönt... men inget dashboard laddas.. börjar bli psykad av loggan..

Vad tror ni ? Är den toast ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Re: Tror ni den har den pajat ?

Originally posted by redroot
    Allt funkade perfekt tills jag ändrade skin på XBMP genom att kopiera massa filer från ett arkiv in på media ... jag hade gjort det ett par gånger innan utan problem..

Jag ändrade config.xml så att xboxen skulle autostarta spel, dvd-skivor, och musik.

Jag resettade xboxen och den fastnade I booten.. dvs.. det står xecutor2 men sen händer inget.

Inget händer heller om man stoppar in superdisken.

Laddade in en ny version av biosen i Xbit-chippet.. funkade fint.. lyser grönt... men inget dashboard laddas.. börjar bli psykad av loggan..

Vad tror ni ? Är den toast ?
    Prova att flasha chippet med x-ecuter 2 4979. Det bioset ignorerar nämligen eventuella problem med korrupta settings (tid, datum osv) man kan råka ut för ibland. Om det är det som är problemet kommer du kunna boota superdisc sedan.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 09:30
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-03, 21:53
  4. VI HAR DEN
    By shiro in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-03-11, 18:01

Bookmarks