Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: DVD-Bränning

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22

DVD-Bränning

Hej

Har precis fått min nya bärbara dator med DVD-brännare. Det är en DVD+RW brännare.

Nu till mina frågor.
    Kommer jag kunna bränna backup spel med denna brännare?
    Vilket bränn-program är enklast och bäst att använda?
    Vilka inställningar ska göras i bränn-programmet?
    Vilka skivor ska jag använda och vart kan jag köpa dem? (bor i centrala sthlm)

Hoppas nån/några orkar besvara mina frågor!
    Tack på förhand

/Finkeln

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Re: DVD-Bränning

Originally posted by Finkeln
    Hej

Har precis fått min nya bärbara dator med DVD-brännare. Det är en DVD+RW brännare.

Nu till mina frågor.
    Kommer jag kunna bränna backup spel med denna brännare?
    Vilket bränn-program är enklast och bäst att använda?
    Vilka inställningar ska göras i bränn-programmet?
    Vilka skivor ska jag använda och vart kan jag köpa dem? (bor i centrala sthlm)

Hoppas nån/några orkar besvara mina frågor!
    Tack på förhand

/Finkeln
    Ja du kan bränna backup MEN det är inte säkert att din xbox läser +R/+RW (min gör inte det, har philips läsaren)

Antingen använder du Nero eller Alcohol 120% fast Stomp Recordnow Max e min favvo när ja bränner spel.

Inställningar? lugna puckar, de e bara o klicka och bränna

Vilka skivor beror på vad din xboxläsare tar, testa nåra innan du hamstrar, kolla in bulkdvd och princo, de ska funka till xbox o e sjysst pris på(ja använder -R så ja kan inte tipsa om nått) http://mediabutiken.com/easyshop/ eller kanske http://komplett.se

lycka till!

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Uddevalla
    Respekt
    23
    Och om man nu har en +R (NEC -1000) och dessutom philips spelaren i krysslådan hur skall man då fixa ihop det hela? Fick hyrdatorn häromdagen och upptäckte till min förskräckelse att den enbart brände i +R, sorgligt i och med att NEC -1300 bara är snäppet dyrare. (Har dock hört rykten om att man kan flascha om en NEC -1000 till -1300) Någon som har tips på media som fungerar eller vad jag bör göra??

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Är det inte så att Xboxen läser DVD skivorna "båkotvänd" ? Hur kan då datorns DVD läsa av en xbox skivaP`´?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Att xboxen läser skivor utifrån och in eller tvärtom är fel, har hört att det är Game Cube detta gäller. Och en Pc kan ju inte läsa xbox orginal skivor men det har inte med detta å göra, nån nyckel som microsoft kodar skivorna med så bara xbox-dvdläsaren kan läsa org-spelen

så till necbrännar frågan. ja vet inte om Nec 1300 kan bränna -R, om den kan det och du kan flasha om firmwaren så borde det ju funka, fast kolla noga att nån annan fått det å funkar innan du testar själv.

annars får du byta läsare i xboxen eller nått. har iofs läst nåt om nån som lyckats läsa +R i philipsen men ja kommer inte ihåg var... ja har bytt dvd-läsare i min box så nu behöver ja inte bry mig om vilka skivor ja bränner, fast min brännare tar ju iofs både - och +

Liknande diskussioner

1. TIPS: DVD Bränning.
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 16:47
  2. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  3. uteslutningstråd för dvd bränning m.m. ?
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 19:40
  4. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner