Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: grava problem med superdisc

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Unhappy grava problem med superdisc

    Suck, må vara att jag är ett riktigt klantarsel, men jag lyckas fasen inte installera med superdisc.
    jag har seg lina, så min polare skulle vara snäll, å drog superdisc 3.7 åt mig, men för att det skulle få plats på en vanlig cdrw "tog han bort lite" vilket han hadde läst hur man skulle göra (det var några spel eller nått sade han, altså inget viktigt egentligen) skivan bootade, och allt var frid och fröjd, men på skivan började skumma saker nu hända, evo-x hadde ingen aning om vad det var för skiva, ibland stod det game, och ibland stod det unknown, ibland fanns vissa menyer och ibland inte, när vi första gången provade att installera (evo-x small) tog det vara ett par sekunder, och några få filer, vi bootade utan cd, bara ms dashboard. andra gången tog det säkert en halvtimme, flera filer upprepades tillochmed! men fortfarande inget resultat.
    nu har jag laddat hem 3.6 och provat, å när jag bootar med skivan får jag felkod 14, på en halv skärm!

    vad skall jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    14 - dashboard - Fel vid uppstart av MS DASHBOARD. Då xboxdash.xbe startats så beror detta fel antagligen på att någon av filerna på C: som används av xboxdash.xbe saknas eller är felaktig.

    Prova att installera om MSDASH fr SD3.6, du gjorde ingen backup på din C: va? fr backup menyn?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag lyckades fixa det igår, å installerade superdisc 3.6, puh, vilken pers
    men jag undrar vad det e för skit som finns på min hdd nu, för hoppningsvis hette de flesta av filerna samma sak så de blev överskrivna i den nya installationen.

    när du säger det tror jag faktiskt att jag lyckades göra en backup, bara en fråga då, var hamnar ligger den? skulle va kul å veta, även om allt funkar som det skall nu.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kolla på C:\Backup

Liknande diskussioner

  1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  2. Problem med superdisc 3.7rc6
    By tatus in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 19:10
  3. Problem med superdisc
    By ZappE in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 08:38
  4. Problem med Superdisc 2 och matrix??
    By shorts in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 15:12
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •