1. Hur funkar IMDB grejen? hur används den?
2. Hur kan man göra en playlist med film/musik? jag sitter och trycker igång varje låt för sig...
1. Hur funkar IMDB grejen? hur används den?
2. Hur kan man göra en playlist med film/musik? jag sitter och trycker igång varje låt för sig...
Xbox [1.1] - Flashat
Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]
När du står på en tex. film och trucker på IMDB knappen går XBMP ut på nätet till www.imdb.com och hämtar info om filmen via filmens titel. Så döp filmerna till vad dom heter inte som releasegrupperna brukar ha dom...1. Hur funkar IMDB grejen? hur används den?
Se ditt andra inlägg om det...2. Hur kan man göra en playlist med film/musik? jag sitter och trycker igång varje låt för sig...
Originally posted by ktd
När du står på en tex. film och trucker på IMDB knappen går XBMP ut på nätet till www.imdb.com och hämtar info om filmen via filmens titel. Så döp filmerna till vad dom heter inte som releasegrupperna brukar ha dom...
Hur menar du går ut på nätet? Använder han datorn, alltså han går ut med internet explorer eller? Och vad är det han laddar hem, information? Vilken är imdb knappen och hur installerar jag det?
jag prövade installera TV guide enligt någon guide här men det fungerade inte alls, jag fick inte fram nåntingi min xbmp meny.
Ok. Sorry för dubbelpostning.Se ditt andra inlägg om det...
Xbox [1.1] - Flashat
Jag är inte säker på att det fungerar på detta sett men det är väl det rimliga:Hur menar du går ut på nätet? Använder han datorn, alltså han går ut med internet explorer eller? Och vad är det han laddar hem, information?
Den streamar ner hemsidan (of course via din internet-uppkopplade dator om du har kopplat så) och plockar ut informationen som man behöver, alltså, titel, regissör, skådespelare och kort om vad den handlar om och sen sprutar den ut det på xboxen
Så det går inte ut via någon webbläsare eller någonting, utan den laddar ner hela hemsidetexten antagligen till en variabel och plockar därifrån.
Så skulle jag gjort det iaf
IMDB-knappen är info-knappen på fjärrkontrollen och jag tror att det är den vita knappen på handkontrollen.Vilken är imdb knappen och hur installerar jag det?
Antagligen så har du inte följt guiden till 100%, för den funkar om du gör rättjag prövade installera TV guide enligt någon guide här men det fungerade inte alls, jag fick inte fram nåntingi min xbmp meny.
Hoppas att allt blev lite ljusare nu
Nix. X-Boxen går ut på nätet och hämtar info!Hur menar du går ut på nätet? Använder han datorn, alltså han går ut med internet explorer eller?
Då har du gjort fel. Och hur man kan göra det är fortfarande ett mysterium för mig. Det är bland det lättaste man kan göra...jag prövade installera TV guide enligt någon guide här men det fungerade inte alls, jag fick inte fram nåntingi min xbmp meny.
Jag håller med. Jag gjorde helt rätt. väldigt enkel guide. Varför det fungerar vet jag inte, det finns som ingenting. Ska det komma fram en knapp eller? Ingenting kommer fram. Försökte också så in IMDB, men XBMP hakar bara upp sig då jag trycker på vita. (men då är nog alla dom har problemet bestående just för att då jag slår på xboxet EFTER jag slagit igång datorn så fungerar inte internet.. och det förstör allt. hatar det)Originally posted by ktd
Nix. X-Boxen går ut på nätet och hämtar info!
Då har du gjort fel. Och hur man kan göra det är fortfarande ett mysterium för mig. Det är bland det lättaste man kan göra...
Xbox [1.1] - Flashat
Bookmarks