Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Internetproblem

Internetproblem

Hallå. Ett konstigt problem för mig.

Jag måste alltid slå igång mitt xbox före min PC, för annars fungerar inte internet. FTP, dc , icq fungerar alltid men inte att surfa. Om jag rebootar mitt xbox måste jag sedan inaktivera och sedan aktivera om min connection på pcn så det funkar. Oerhört irriterande, vad är felet? Och ja, jag använder Winroute även om jag inte förstår vad det gör egentligen. Finns som inga inställningar att göra

EDIT: Rättelse, DC och FTP funkar inte heller. Bara Miranda som vill vara uppe. Det är rätt störande problem för jag vill ju ha på pcn och xboxet samtidigt, streama och så och kunna använda datorn med.
    Last edited by joellindgren; 2003-11-30 at 02:22.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Det är alltså ingen i hela världen som stött på det här och vet någonting om det? Blir helt galen
    Xbox [1.1] - Flashat

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    24
    Låter som din dator behöver en rejäl ominstallation...
    Har aldrig hört talas om att vissa saker fungerar över internet men inte andra.. förresten! Har du någon Firewall installerad ? Prova att stänga av den !

Kan dock inte förstå hur Xboxen lyckas blanda sig i det här???

Lycka till
    Whopper

Det är inte datorn, har installerat flera gånger, har ingen firewall och har Bredbandsbolaget. Inga knåp där.

Det blir bara så den lägger sig. jag blir tokig på det
    Xbox [1.1] - Flashat

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Kör du direkt från xboxen till datorn eller kör du via en switch eller liknande?

Jag kör en korslänkad direkt mellan
    Xbox [1.1] - Flashat

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner