Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hårddisk problem

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

Angry Hårddisk problem

Jag behöver hjälp med följande problem: Jag skulle byta ut retail hd:n mot en maxtor 80gb. Jag förberedde disken enligt alla manualer och pluggade i disken i boxen. Efter det så bootade jag med Slayers evox installer. Så långt allt frid och fröjd. Installationen hänger sig dock efter ett tag. Detta medför att jag måste stänga ned boxen och försöka boota om. Funkar inte. Tar ur disken och pluggar in i pc:n igen. Nu verkar det dock som installations förfarndet har lyckats låsa halva disken medans andra halvan funkar som vanligt. Har provat med att formatera, skapa nya partitioner, scannat discen på fel med mera. Jag kommer fortfarande inte åt mer än 34gb på hd:n. Finns det något sätt att komma åt resten av disken? Har även provat med omistallation i boxen utan resultat. Vad göra?

PS. Boxen är chippad med Xbit, och funkar finfint med retail disken.DS

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Re: Hårddisk problem

Originally posted by mishat
    Jag behöver hjälp med följande problem: Jag skulle byta ut retail hd:n mot en maxtor 80gb. Jag förberedde disken enligt alla manualer och pluggade i disken i boxen. Efter det så bootade jag med Slayers evox installer. Så långt allt frid och fröjd. Installationen hänger sig dock efter ett tag. Detta medför att jag måste stänga ned boxen och försöka boota om. Funkar inte. Tar ur disken och pluggar in i pc:n igen. Nu verkar det dock som installations förfarndet har lyckats låsa halva disken medans andra halvan funkar som vanligt. Har provat med att formatera, skapa nya partitioner, scannat discen på fel med mera. Jag kommer fortfarande inte åt mer än 34gb på hd:n. Finns det något sätt att komma åt resten av disken? Har även provat med omistallation i boxen utan resultat. Vad göra?

PS. Boxen är chippad med Xbit, och funkar finfint med retail disken.DS
    Kolla installationsanvisningen till hårddisken, du har bergis byglat den så att den är stympad till 32GB eller nåt.

Och använd inte slayer, i detta forum är det superdisc 3.6 och 3.7 rc6 som de flesta har koll på :-)

Liknande diskussioner

1. Stora hårddisk problem...
    By x-ite in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 14:46
  2. Hårddisk problem!!!!
    By Asik in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 00:46
  3. Hårddisk problem
    By Gusten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-09-07, 00:49
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X